آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1402-23:29 کد خبر:118611

معاون استاندار مازندران ورود پیدا کرد:

برخورد با عوامل حادثه عباس آباد/اوقاف مازندران تکذیب کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با تشکیل کمیته ویژه حقیقت یاب با عوامل تحریک کننده در حادثه امروز(شنبه) عباس آباد در غرب استان برخورد خواهد شد.


به گزارش خزرتیتر خبر، روح الله سلگی افزود: وقف دانیالی یا دانیال زاده در منطقه عباس آباد به عنوان یک وقف شخصی است که دعوای اهالی را برخی افراد معاند به عنوان دعوای حاکمیتی حساب کردند.

براساس این گزارش، وی ادامه داد: بعد از استقرار کیوسک توسط فردی که مالکیت این وقف خاص را دارد تا از این طریق مالکیت خود را اعمال کند، اهالی منطقه نسبت به این موضوع معترض شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در حالی‌ که افراد منطقه پس از اینکه این موضوع را متوجه شدند و برای اعتراض به محل مراجعه کردند برخی برهم زنندگان نظم عمومی در حالت مست و نقاب بر صورت وارد این جمع شدند و ضمن تخریب کیوسک به ماموران انتطامی حمله ور شدند که در نهایت ماموران مجبور به شلیک شدند.

وی اضافه کرد :پس از وقوع این حادثه با دستور استاندار مازندران کمیته ویژه حقیقت یاب به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل شد که متشکل از اعضای شورای تامین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این کمیته ضمن بررسی جوانب حادثه هرگونه قصور فرد یا نهادی در بروز این حادثه را بررسی خواهد کرد و با عوامل تحریک کننده مردم نیز برخورد می شود.

وی در خصوص اخباری مبنی بر به آتش کشیدن منزل مسکونی یکی از روسای ادارات منطقه در رسانه های معاند گفت : این خبر را تایید نمی کنم.

به گزارش خزرتیترخبر، صبح امروز ۲۶ فروردین معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس کشی و جانمایی کانکس کرده بود که با واکنش اهالی روبرو و درگیری منجر می‌شود.

با بالا گرفتن درگیری‌ها و ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیات امنای دفتر موقوفه و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی فرماندهی شهرستان عباس آباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از فوت ۲ عامل نزاع و درگیری دسته جمعی و مصدومیت ۳ نفر دیگر بر سر اختلافات ملکی در موقوفه عام دانیال در سلمانشهر خبر داده بود.

توضیحات اوقاف مازندران در ارتباط با حادثه عباس آباد

به گزارش خزرتیترخبر، اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن رد کردن برخی شایعات در خصوص انتصاب تولیت موقوفه عام دانیال در سلمانشهر در غرب مازندران در خصوص اتفاقات رخ داده توضیحاتی ارائه کرد.

براساس این گزارش، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران روز یکشنبه با ارسال توضیحاتی برای ایرنا در خصوص شایعاتی که در فضای مجاز منتشر شده است توضیح داد.

وقوع حریق در کانکس نگهبانی دفتر موقوفه عام دانیال در سلمانشهر و درگیری دسته‌جمعی در روستای دانیال موجب انتشار شایعاتی منتسب به این اداره‌ کل در برخی رسانه‌ها شد که ضمن تکذیب این شایعات توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود.

در متن این توضیحات آمده است که برخلاف ادعا و شایعات در فضای مجازی اوقاف مازندران در سلمانشهر هیچگونه اداره‌ای ندارد این در حالیست در برخی رسانه‌ها آمده، اداره اوقاف سلمانشهر در متل ‌قو توسط برخی افراد دچار حریق شد که در این ارتباط به اطلاع می‌رساند اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در سلمانشهر هیچگونه اداره و یا دفتر نمایندگی ندارد و این مسئله از اساس کذب است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت : در برخی شبکه‌های معاند که هرروز درحال دروغ پراکنی در کشور هستند اعلام کردند اداره اوقاف به مردم روستای دانیال اعلام کرده خانه‌هایشان را تخلیه کنند در حالیکه چنین ادعایی به هیچ عنوان صحت نداشته و تکذیب می شود.

بنا به اعلام این اداره کل برخلاف شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه اوقاف مازندران یک طرف دعوای مردم و تولیت موقوفه دانیال بوده این مسئله به هیچ عنوان صحت نداشته و این اداره کل هیچ نقشی در مدیریت موقوفه مذکور ندارد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این بخش از توضیحات آورده است که بر اساس قانون، موقوفه دانیال جزو موقوفات غیرمتصرفی به شمار می‌رود که دارای متولی می‌باشد و اداره موقوفه مذکور با شخص حقیقی است.

همچنین شایعات و اظهارنظرهای غیرواقعی برخی رسانه‌های خارج نشین مبنی بر اینکه منزل مسکونی رئیس اداره اوقاف در متل‌قو دچار حریق شده که این موضوع نیز صحت ندارد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص تاریخچه و پیشینه موقوفه غیرمتصرفی دانیال سلمانشهر توضیح داد: این موقوفهبر اساس نیت واقف و حکم دادگاه توسط شخص حقیقی اداره می‌شود و این اداره هیچگونه دخل و تصرفی در مدیریت آن نداشته است.

به گزارش خزرتیترخبر، همچنین اختلاف بین اهالی روستای دانیال و تولیت موقوفه دانیال ریشه قدیمی داشته و به قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد که اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همیشه تلاش کرده این اختلافات کاهش یابد./ایرنا

 مرگ دو عامل نزاع دسته جمعی در عباس آباد / دستور رسیدگی ویژه از سوی فرمانده انتظامی مازندران

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :