آخرین عناوین

شنبه 19 آذر 1401-12:12 کد خبر:113637

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مرگ ۳ نفر براثر ابتلا به آنفلوانزا در مازندران/ فوتی‌ها از بیماران واکسن نزده هستند

معان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون سه نفر از شهروندان استان براثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس علیپور با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مصونیت از اثرات بیماری، گفت: تمام افرادی که براثر این بیماری فوت کرده اند علاوه بر مبتلا بودن به بیماری زمینه ای، واکسن آنفلوآنزا نیز تزریق نکرده بودند.

براساس این گزارش، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون سه نفر از شهروندان مازندران براثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: فوتی های آنفلوآنزا در مازندران به بیماری زمینه ای سرطان و ام اس پیشرونده مبتلا بودند که با وجود تاکیدات برای تزریق واکسن، متاسفانه این واکسن را تزریق نکرده بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شرایط این بیماری به گونه ای است که افراد دچار نقص ایمنی را بیشتر مورد آسیب قرار می دهد که سالمندان و بیماران زمینه ای از جمله افرادی هستند که دچار نقص ایمنی هستند و برای همین شاهد هستیم بیشتر مبتلایان و فوتی ها از میان همین افراد هستند.

علیپور افزود: این در حالی است که به کرات در خصوص ضرورت تزریق واکسن مطالب و آموزش های لازم ارایه شد و افراد به خصوص این نوع بیماران و سالمندان این تزریق را انجام دهند که نادیده گرفتن این موضوع باعث شده تا جان این افراد گرفته شود.

به گفته وی، از نظر خطرآفرینی و فوتی آنفلوآنزا همچون بیماری کرونا می تواند موجب مرگ افراد به خصوص افرادی که دچار ضعف ایمنی هستند، شود بطوریکه در حدود یک ماه اخیر موردی از فوت کرونا در مازندران نداشته ایم اما براثر آنفلوآنزا در کمتر از ۲۰ روز سه نفر از شهروندان استان جان خود را از دست دادند.

آنفلوآنزا، کووید ۱۹ و سرماخوردگی هر سه عفونت ویروسی هستند که سیستم تنفسی را درگیر می‌کند و بیشتر افرادی که به این بیماری ها مبتلا می‌شوند نیاز دارند در طول مدت بیماری یکسری نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مانع از ابتلا دیگر افراد جامعه شوند.

به گزارش خزرتیترخبر، آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی را درگیر می‌کند و بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند با مصرف انواع و اقسام آنتی‌بیوتیک‌ها بدون تجویز پزشک اقدام به خود درمانی می‌کنند که این کار باعث ایجاد مقاومت میکروبی در بدن شده و فرد مبتلا به پنوموکوک (عفونت ریه) می‌شود./دانشگاه علوم پزشکی

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :