آخرین عناوین

شنبه 4 تير 1401-23:1 کد خبر:101760

تخریبی که پس از چند ساعت انتظار بی نتیجه ماند:

برج‌های ۸ طبقه ساخته شده در عرصه ملی روستای اربه کله رامسر تخریب می‌شود؟

حکم تخریب برج‌های ۸ طبقه ساخته شده در منطقه اربه کله رامسر با وجود حکم قضایی و حضور نماینده ویژه استاندار اجرا نشد.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از ایرنا، حکم قلع و قمع ۲ برج هشت طبقه که در عرصه منابع طبیعی منطقه اربه کله رامسر به صورت غیرمجاز ساخته شده بود ، با وجود حکم قضایی و حضور نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری به دلیل آنچه که حاضران عدم همراهی کارشناسان دادگستری نامیدند ، اجرا نشد تا برای خبرنگاران ابهام آفرینی کند.

برنامه تخریب این دو برج را روابط عمومی استانداری مازندران یک روز قبل به خبرنگاران اعلام کرد و صبح امروز شنبه خبرنگاران به همراه نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری ، کوه خواری و تعرض به منابع ملی در محل حاضر شدند ، ولی پس از چند ساعت انتظار نتیجه ای حاصل نشد.

این دو برج اگر چه هر کدام تا هشت طبق در یک فضای روستایی ساخته شده اند که خود جای سئوال دارد ، ولی چهار هزار و ۸۷۰ متر مربع از عرصه ملی تحت مدیریت منابع طبیعی را تصرف کردند و پس از شکایت دستگاه متولی شهرستانی ، دادگستری نیز حکم قلع و قمع آنها را صادر کرد.

صبح امروز در حالی که منابع طبیعی رامسر مشغول فراهم آوری مقدمات اجرای حکم نظیر انتقال بیلِ مکانیکی به منطقه و حضور دستگاه های خدمات رسان نظیر آب و برق و گاز برای قطع دسترسی بود ، ولی عدم حضور کارشناسان دادگستری با عنوان این که در شهرستان حضور ندارند، سبب شد که نیروی انتظامی هم به دلیل نبود کارشناس رسمی قضایی از همراهی برای اجرای حکم اجتناب کند.

این ناهماهنگی سبب شد تا سردار ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در امور جنگل خواری و کوه خواری ضمن انتقاد از عدم هماهنگی در اجرای حکم با وجود پیگیری های مستمر برای اجرای آن ، صورت جلسه ای تنظیم کرد که در آن ضمن‌ تشریح وضعیت پیش آمده د ر اجرای حکم و کارشکنی ها صورت گرفته ، گفت : این صورت جلسه برای اطلاع و ارائه به استاندار تنظیم شده و در اختیار عالی ترین مقام دولت در استان قرار می گیرد.

اکبرزاده توضیح بیشتری در این باره نداد، ولی رییس منابع طبیعی شهرستان رامسر حوالی ساعت ۱۶ پس از پایان نشست با نماینده استاندار در باره تصمیم نهایی پیرامون اجرای این حکم گفت: با توجه به اینکه زمین و سازه به اذعان کارشناسان در محدوده عرصه های ملی است، منابع طبیعی حکم را اجرا می کند.

یاسر منتظری با بیان اینکه این ۲ برج هشت طبقه در منطقه اربه کله بخش دالخانی شهرستان رامسر واقع شده ، در خصوص عدم حضور کارشناسان دادگستری که سبب عدم اجرای حکم شد ، توضیح داد : حضور کارشناسان دادگستری از آن جهت الزامی است که آنان می بایست در زمان اجرای حکم حدود اجرای آن را برای ماموران مشخص کنند، ولی در این مورد به دلیل این که دستور اجرایی صادر شد ، اما کارشناس پرونده حضور نیافت ، ما نتوانستیم حکم را اجرا کنیم چون حضور کارشناسان دادگستری الزامی است.

وی توضیح داد : ماموران انتظامی در آخرین دقایق برای اجرای حکم به اداره منابع طبیعی آمدند ولی به دلیل نبودِ کارشناسان رسمی دادگستری، که قاضی بر اساس نظر آنان حکم صادر می کند ، آنها نیز امکان حضور برای اجرای حکم را نداشتند.

منتظری گفت : در نشست با نماینده ویژه استاندار مازندران مقرر  شد کارشناسان دادگستری با نماینده دادستان حدود زمین را برای نماینده دادستان مشخص کنند، تا ماموران اجرا برای اجرای حکم به مشکلی بر نخورند.

منتظری در خصوص اخلال ایجاد شده برای اجرای حکم و برخی مشکلات فنی برای تخریب هم گفت : بر اساس حکم قضایی ما می بایست حکم صادر شده را اجرای کنیم، در صورت وقوع هر مشکلی نظیر مشکلات  فنی تخریب سازه هشت طبقه ، منتظر اعلام نظر نهاد بالا دستی خودمان می مانیم و یا این که دستگاه قضایی رای صادر شده را نقض و رای دیگری صادر خواهد کرد.

خبرنگار ما برای دریافت اطلاعات درباره برج های ساخته شده و چگونگی برخورد نکردن به مشکل به رغم ساخت و ساز حدود پنج هزار متر مربع  سازه با دهیار روستان اربه کله تماس گرفت، ابوالفضل مقدری حاضر نشد هیچگونه اطلاعاتی در باره برج ها ، محل دقیق احداث، چگونگی مجوزهای داده شده از سوی دهیاری وقت و همچنین سایر دستگاه های خدمات رسان نظیر برق، گاز ‌و آب ارائه دهد.

وی گفت : تا به امروز از سوی منابع طبیعی شهرستان رامسر هیچ مکاتبه ای مبنی بر اجرای حکم قلع و قمع این برج ها به دهیاری که متولی روستای اربه کله است ، ارسال نشد و تا زمانی که بخشداری و دهیاری اطلاعی از چنین حکمی و جزئیات آن در دست ندارند ، از ارائه هرگونه اطلاعات معذوریم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شمالی
    دوشنبه 6 تير 1401-8:32


    این برج ها چه سالی ساخته شده اند؟؟
    این برج ها یک شبه ساخته شده اند ؟؟؟
    منابع طبیعی قبلا کجا بود که به عرصه آن تجاوز شد؟؟
    روستا دهیار یا شورا نداشت که اقدام قانونی و یا جلوگیری کند؟؟
    آب و برق و گاز برج ها چطور و با مجوز چه کسی وصل شد ؟؟
    آیا هیچ مسئولی هم بابت این موضوع زیر سوال رفت ؟؟
    آیا آن مکان دوباره تبدیل به جنگل و مرتع میشود ؟؟
    آیا نمیشود راهکاری داد از این برج های آماده حداقل به نفع روستا بعنوان مکان گردشگری ( مثلا بوم گردی) برای ایجاد اشتغال چند جوان استفاده کرد ؟؟
    خراب کردن راحته
    درست کردن هنر میخاد