آخرین عناوین

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401-15:28 کد خبر:99325

معاون استانداری مازندران اعلام کرد:

فقدان اعتبار برای ساماندهی سواحل در مازندران مایه نگرانی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ساماندهی سواحل را بدون حمایت ملی ممکن ندانست و گفت: فقدان اعتبار در این بخش مایه نگرانی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، روح الله سلگی ظهر یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل در استانداری مازندران با اشاره به دستور و تاکید مبنی بر آزادسازی ساحل اظهار داشت: آزادسازی ساحل سبب شادی مردم شده و از دستاوردهای دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کاهش محدودیت‌های کرونایی افزود: بدون حمایت ملی در ساماندهی سواحل با مشکل روبرو می‌شویم وباید ساحل را از پراکندگی مدیریتی و بی نظمی گذشته رها کنیم و آن را به مدیریت منسجم برسانیم.

وی با بیان اینکه مازندران خدمات ملی می‌دهد اما امکاناتش محلی است، افزود: به دلیل فقدان اعتبار در ساماندهی سواحل نگران هستیم و به رغم آنکه دارای برنامه هستیم اما اعتبار نداریم.

سلگی ادامه داد: برای اینکه حداقل دو ساعت برنامه در ساحل ۴۰۰ کیلومتری داشته باشیم به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و به حداقل‌های امداد و نجات غریق اکتفا می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآور شد: حفظ فرهنگ بومی و محلی مازندران در سواحل در استان امری لازم و ضروری است و این استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دفاع مقدس و شهدای زیادی در دفاع از حرم تقدیم کرده است.

وی تصریح کرد: درایام نورز تلاش کردیم مبلغ فرهنگ اصیل و موسیقی اصیل استان باشیم و امیدواریم با تدابیر صورت گرفته، تابستان خوبی را در استان و سواحل رقم زنیم.

رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران نیز شمار غریق را طی سال قبل در استان ۶۴ نفر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۹ افزایش داشت و در عین حال ناجیان ۶۱۸ نفر را از مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: سال قبل ۶۵۰ ناجی در سواحل فعال بودند و امسال به دلیل بازگشایی و آزادسازی سواحل باید شمار آن به هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در سال قبل ۲۸ طرح سالمسازی دریا در استان ۱۵ شهرستان و ۲۴ شهر ساحلی فعال بوده است.

رجبی با اظهار اینکه بیشترین غریق را به تعداد ۱۷ نفر در محمودآباد داشتیم، گفت: شهرستان‌های چالوس و نوشهر در رده‌های بعدی قرار دارند و آسیب شناسی از این وضعیت در دست بررسی است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :