جمعه 11 مهر 1393-15:13 کد خبر:989
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در شورای اداری کجور:
کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و مدارس به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و مدارس تغییراتی در رفتارهای دانش آموزان به وجود می آورد و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود.
به گزارش خزرخبر، سید علی قاسمی در شورای اداری کجور، با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش با چالش های درون سازمانی روبرو هستیم اظهار داشت: نیازهای حرفه ای نیازمند نیروهای حرفه ای است که در این راستا عدم تناسب نیروی انسانی با نیازهای حرفه ای جز چالش های ما است.
وی درحاشیه بازدید ازاداره آموزش و پرورش منطقه کجوردر نشست با مدیران و کارکنان آموزش و پرورش کجور ضمن قدردانی از زحمات آموزش و پرورش منطقه کجور در پروژه مهر ابراز داشت: از مشکلات مناطق محروم و نیروهای غیر بومی در آموزش و پرورش اطلاع کافی دارم.
قاسمی با اشاره به مسائل فرهنگی در مازندران خاطر نشان کرد: این مشکلات و مسائل در مناطق روستایی نسبت به جاهای دیگر بیشتر دیده می شود و با وجود اینگونه مسائل باید فضای اموزشی تغییر یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش تنها نهاد رسمی است که با مردم رابطه تنگاتنگ دارد.
وی درباره وضعیت کمبودها در آموزش و پرورش استان مازندران گفت: کمبود منابع مالی و نیروی انسانی از اصلیترین مشکلات آموزش و پرورش است.
قاسمی همچنین اظهار داشت: برای رسیدن به مفهوم فرهنگ، توسعه فرهنگ، عناصر اصلی فرهنگ، اثر تعیین کننده آموزش و پرورش بر اعتلای فرهنگ و شکوفا کردن استعدادهای خلاق و نوآور توجه کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: نیاز به خانواده یکی از اساسیترین و طبیعیترین نیازهای انسان به شمار میرود نباید به استحکام خانوادگی معلمان آسیبی وارد شود.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو مولفه معلم و دانش آموز توجه ویژه ای مبذول شده است چرا که معلم در فرایند تعلیم و تربیت نقش محوری و کلیدی را بر عهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: از آنجا که رفتار و گفتار معلم مستقیما در زندگی دانش آموز نقش اساسی دارد، می تواند راهنما و الگوی مناسبی برای شاگردان باشد.
وی ضمن تاکید بر هماهنگی، همدلی بین معلمان در نظام تعلیم و تربیت گفت: برای آنکه به اهداف سازمان ها و نهادها برسیم باید هدف های اصلی را در نظر گرفته و به وظایف و اهداف حرفه ای خود عمل کنیم.
قاسمی با اشاره به اینکه شعار سال جاری کیفیت بخشی در نظام آموزش و پرورش است افزود: برای تمرکز به مسائل آموزشی و پرورشی نیازمند آن هستیم این دغدغه در بین معلمان به ویژه مدیران مدارس کاسته شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: کیفیت در آموزش و پرورش و مدارس تغییراتی در رفتارهای دانش آموزان به وجود می آورد و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود.
قاسمی با بیان اینکه اعتماد به نفس درسازماندهی رفتارهای سالم و سازنده فردی و اجتماعی دانش آموزان تأثیربسزایی دارد تصریح کرد: در نتیجه والدین، نهادها و مربیان آموزشی برای نهادینه کردن هر چه بهتر آن تلاش بیشتری نمایند.
در ادامه مدیر کل در جمع همکاران اداری ،ضمن اشاره به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش ،رفع مشکلات همکاران ،نظارت بر مدارس شبانه روزی ،ارتقاء دانش و بینش معلمان ،عدالت در نقل و انتقالات همکاران بومی و غیر بومی ، سفارشات لازم را توصیه نموده تا کمتر شاهد آسیب های عاطفی و خانوادگی باشیم .
بر پایه این گزارش، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با حضور در دورترین مدرسه منطقه کجور در روستای چمر کوه با 5 دانش آموز و معلم آنان دیدار و گفتگو کرد.
وی ضمن گفتگو با آموزگار این مدرسه ، روند فعالیت های صورت گرفته را قابل تقدیر دانست.
قاسمی همچنین به اتفاق مسئولین محلی،از مدرسه روستای چمرکوه بازدید نموده و از نزدیک با دانش آموزان در فضای کاملا صمیمی گفتگو کرده و هدایایی را اهدا نمودند.
قاسمی پس از بازدید و دیدار با دانش آموزان نیز با اولیا آنان در خصوص امکانات آموزشی و پرورشی در مدارس شبانه روزی گفتگو کرد.