آخرین عناوین

يکشنبه 21 فروردين 1401-13:49 کد خبر:98816

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

دانشجویان واکسن ‌نزده اجازه ورود به دانشگاه‌های مازندران را ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشجویان واکسن ‌نزده اجازه ورود به کلاس‌های درس و امتحانات دانشگاه‌ها را ندارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، عباس علیپور اظهار داشت: شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های درس دانشگاه‌های مازندران تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا است در غیر این صورت این افراد طبق قانون مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اجازه هیچ‌گونه فعالیت دانشجویی در مراکز علمی و دانشگاهی را نخواهند داشت.

وی با بیان این که دانشجویان بومی و غیربومی که خواهان اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی هستند باید سه ‌دز واکسن کرونای خود را تزریق کنند، خاطر نشان کرد: در صورت آسان‌ نگری و بی‌توجهی به تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا، دانشجویان از امکانات و اسکان در خوابگاه دانشجویی محروم می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که از مجموع ۱۶۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌های مازندران حدود ۳۵ درصد از آنان دز سوم و ۲۵ درصد هم دز دوم واکسن کرونا خود را تاکنون تزریق نکردند، ادامه داد: حضور دانشجویان واکسن ‌نزده در کلاس‌های درس و یا خوابگاه‌های دانشجویی تخلف اداری است و به طور حتم طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا درصورت کارشکنی با مدیران متخلف دانشگاه برخورد خواهد شد.

علیپور با اشاره به پیاده‌سازی نظام کنترل هوشمند بیماری کرونا موسوم به « ای پی آی API » در دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، گفت : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان ماه جاری به صورت هوشمند با بارگذاری شماره دانشجویی و پرسنلی و یا همچنین ملی دانشجو، کادر اجرایی و استادان دانشگاه در سامانه ایران من، روند شناسایی افراد واکسن نزده در دانشگاه‌های استان تسهیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که با آغاز بازگشایی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه‌های استان در دست اجرا است، افزود: در زمان حاضر تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حساسیت دارند و از ماسک استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر برای مهار و ریشه کنی کرونا، تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا است و به طور حتم با اجرای طرح‌های الزام‌آور در دانشگاه‌های استان برای واکسیناسیون سراسری، روند مهار کرونا در مازندران تسهیل خواهد شد.

تعداد مجموع بستری ‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۲۰ فروردین با ۱۰ نفر کاهش نسبت به روز قبل به ۲۱۹ نفر رسید.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :