آخرین عناوین

شنبه 20 فروردين 1401-13:24 کد خبر:98791

نماینده ساری و میاندورود در مجلس اعلام کرد:

ساخت سد فینسک موقتا متوقف شد/ تا توقف احداث سد فینسک دست از پیگیری نمی کشم

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم مازندران در حال حاضر و موقتا پروژه سد فینسک متوقف شده است و در تلاش هستیم تا برای همیشه آن را متوقف کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر، منصورعلی زارعی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری اظهار داشت: ساخت سد فینسک در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه مطرح شد و مسئولان وقت هم موافقت‌های محیط زیستی این طرح را اعطا و آن را در گام اجرایی قرار دادند ، اما با پیگیری‌های مستمر اکنون اجرای ساخت سد فینسک به صورت موقت متوقف شده است.

زارعی بیان کرد: تاکنون  برای عدم اجرای این پروژه زمان زیادی گذاشتیم و تا حصول نتیجه نهایی  مطالبات مردم مازندران این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با مقایسه شاخص جمع‌آوری آب سطحی در مازندران که ۱۰ درصد است، گفت:  این رقم در کشور حدود ۴۰ است و در حوزه آب و فاضلاب مازندران مشکلات زیادی وجود دارد و این امر نیازمند توجه مسئولان برای گره‌گشایی است 

زارعی با انتقاد از عقب ‌ماندگی‌های حاکم بر مازندران اظهار کرد: این عقب‌ ماندگی‌ها  در حوزه‌های مختلف عملکردی وجود دارد و با وجود وفور مشکل در حوزه اشتغال کمتر شاهد برگزاری جلسه کارگروه اشتغال در مازندران هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری این جلسات به صورت ۶  ماه یکبار آن هم در شرایطی که با حجم بیکاری در استان مواجهیم نشانگر ضعف اساسی است و مصائب مردم را به اطلاع  به استاندار و مسئولان اجرایی منتقل می‌کنیم.

وی از اقتصاد کشور به عنوان یک اقتصاد  بیمار یاد کرد و اضافه کرد: در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برای درمان این اقتصاد بیمار فعالیت‌هایی در حال شکل‌گیری است و امید است با یک راهکار مشخص  اقتصاد بیمار التیام یابد.

 زارعی در ادامه با بیان اینکه به عقیده بنده در وهله کنونی حمایت از واحدهای دانش‌بنیان و صنعتی در حد شعار باقیمانده ادامه داد:  حجم قابل توجه واردات مواد غذایی،تولیدی و صنعتی گواه این موضوع است.

وی با اشاره به رویکردهای دولت انقلابی بیان کرد: عدالت ‌محوری، حضور میدانی و در کنار مردم بودن و تلاش برای گره ‌گشایی از مشکلات مردم از رویکرد های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ریل‌گذاری اساسی مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی برای توسعه اقتصادی کشور امید است مشکلات حاکم کاهش یابد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان مازندران در تلاش‌اند و طرح های خوبی در حوزه‌های مختلف پیشنهاد شده در دست پیگیری و اجرا است.

تا توقف احداث سد فینسک دست از پیگیری نمی کشم

زارعی اظهار داشت: در خصوص سد فینسک باید عرض کنم آقای شاعری که نماینده مردم شرق استان بودند، در زمان مدیر کلی شان در حفاظت محیط زیست مازندران نامه احداث سد فینسک را امضا کردند و بنده نامه ایشان را دیده ام، موضوع احداث این سد در برنامه های پنجم و ششم توسعه دیده شده و اعتبار آن به قانون تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده پس از شروع دوره نمایندگی ام، اولین تذکرم را به آقای اردکانیان وزیر وقت نیرو در خصوص سد فینسک دادم، کارگروهی را متشکل از کارشناسان فنی حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست شکل داده ام تا تمام اظهار نظر بنده در دو سال اخیر حرف و نظر کارشناسان بوده باشد.

هفته قبل به اتفاق دیگر نماینده حوزه انتخابیه، جلسه ای را با وزیر محترم نیرو، معاونین ایشان و تعدادی از نمایندگان استان سمنان در خصوص سد فینسک داشتیم، روند احداث این سد در حال حاضر متوقف است و در تلاش هستیم تا برای همیشه آن را متوقف کنیم، ما به این موضوع امیدواریم.

وی گفت: از آیت الله معلمی نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری تشکر می کنم که دیروز در خطبه های نماز جمعه قائمشهر سخنان مهمی را در خصوص سد فینسک ایراد فرمودند که مطمئنم این سخنان مثمر ثمر واقع خواهد شد،حتی در سفر ریاست محترم جمهور به مازندران نیز تشکل های محیط زیستی نکاتی مهمی را در خصوص عواقب احداث سد فینسک به آیت الله رئیسی گوشزد کردند و نامه این به ایشان نوشتند که اتفاقاً این نامه نیز بسیار موثر واقع شده است.

در بین اعضای مجمع نمایندگان مازندران تقسیم وظایف صورت گرفته که بر اساس آن بنده به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی مشکلات و معضلات این بخش در مازندران را پیگیری می کنم، پیگیری هایی اساسی در حوزه کشاورزی داشته ایم که بخشی از آنها به نتیجه رسیده و امیدواریم بتوانیم میزان آن را افزایش دهیم.

برای حقوق بانوان در جامعه احترام قائلم، نقش تعیین کننده آنها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها انکارناپذیر است لذا همواره پیگیر مشکلات خاص آنها هستم.

هیچ صنعتی نیست که نیاز به بررسی محیط زیست نداشته باشد

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه پتروشیمی میانکاله بهشهر، اشاره و تصریح کرد: در این موضوع محیط زیست ابهاماتی دارد و نیاز است تا ارزیابی محیط زیستی انجام شود و پاسخ مناسب ارائه شود.

وی ادامه داد: هیچ صنعتی نیست که نیاز به بررسی محیط زیست نداشته باشد و نباید اجازه دهیم محیط زیست سوال برود و حاضر نیستیم  بدون اظهار نظر کارشناسی فعالیتی صورت گیرد.

زارعی با بیان اینکه در اصل ۵۰ قانون اساسی رعایت محیط زیست بر عهده حاکمیت است، اظهار کرد: البته مشروط به اینکه سیاست‌گذاری به گونه‌ای باشد که جلوی کار و اشتغال گرفته نشود.

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های حوزه قضایی شهرداری ساری

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود از حاشیه‌های شورا و شهرداری به عنوان یک آسیب یاد کرد و افزود: شورای شهر و شهرداری ساری همانطور که قبلاً هم گفته ام متأسفانه وارد فضای حاشیه ای شده اند، این موضوع فرصت خدمت رسانی را از آنها می گیرد، البته اخیراً حرکتی را آغاز کرده اند که ان شاالله مسر خدمت به مردم را هموار کند.

زارعی تصریح کرد: از شروع اتفاقات حاشیه ای پیرامون شورای دوره پنجم شهر و شهرداری ساری دو سال می گذرد و در حال ورود به سال سوم هستیم اما متأسفانه این پرونده هنوز به سرانجام نرسیده است، بسیاری از این افراد که شنیده ام تعداد آنها بالای صد نفر می باشد، در مظان اتهام قرار دارند و در حال حاضر نمی توان گفت حتماً مجرم هستند لذا معتقدم آبروی افراد چیز کوچکی نیست که با آنها بازی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود درباره لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های حوزه قضایی گفت: پرونده‌های این حوزه باید هرچه زودتر تکلیف شان مشخص شود چرا که پرونده‌های بزرگ‌تر از آنها یک ‌سال حل شده است.

وی با طرح این سوال که دلیل این عدم رسیدگی‌ها چیست؟ ادامه داد: از استاندار و دستگاه قضا انتظار داریم به طور جدی به پرونده های تخلفات مدیریت شهری ساری ورود کنند و هر کسی حتی اگر پسر من مجرم باشند مطابق قانون با متخلف  برخورد شود.

 زارعی تصریح کرد: البته حساب متهمان جداست و باید تخلف آنها توسط قانون و دادگاه اثبات شود و ضمن رعایت حقوق متهمان باید پیگیری شود.

وی اظهار داشت: صریحاً می گویم، بنده در هیچ انتصابی در شهرداری ساری نقش نداشتم.

رودخانه تجن از دو طرف بستر گردشگری شود

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود از بررسی و مطالعه طرحی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: طرحی را در دست مطالعه داریم که طبق آن رودخانه تجن از دو طرف بستر گردشگری شود و در دو طرف  با کاربری گردشگری جاده احداث شود که کاری بزرگ است و نیاز  به برنامه و مطالعه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون چند جلسه با فرمانداری، گردشگری و چند نهاد مرتبط برگزار کردیم و در نظر داریم این منطقه را به سمت گردشگری دریا ببریم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :