آخرین عناوین

جمعه 19 فروردين 1401-15:24 کد خبر:98780

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

دریای خزر برای فعالیت دریایی ناامن است

هواشناسی مازندران با اشاره به تغییرات جوی وضعیت دریای خزر را برای انجام فعالیت های شیلاتی و دریایی تا ظهر روز یکشنبه ناامن اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبرو به نقل از روابط عمومی هواشناسی مازندران، طبق اعلام هواشناسی مازندران با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج کم ارتفاع از تراز میانی جو دریای خزر از عصر روز شنبه با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت‌های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه از جهت غربی تا شمال غربی پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۷ تا حدود ۲ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد: این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت‌های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران همچنین شرایط جوی استان را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی و اعلام کرد که روز شنبه نیز هوای استان نیمه ابری و از بعداز ظهر ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه آینده نیز ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و از بعداز ظهر با کاهش ابر و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش بینی شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :