آخرین عناوین

جمعه 19 فروردين 1401-12:10 کد خبر:98776

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

نگرانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بی رغبتی کودکان در تزریق واکسن کرونا

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران از افزایش ابتلا کودکان به کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: تنها ۳۰ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ سال در مازندران دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس علیپور روز جمعه در خصوص آخرین وضعت کرونایی در استان مازندران گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی استان نسبت به هفته آخر اسفندماه  ۱۴۰۰ روند صعودی دارد که البته این روند صعودی بیشتر مربوط به مراجعان سرپایی کرونا می باشد.

وی با بیان اینکه روند صعودی در بیماران بستری کرونایی نامحسوس بوده است افزود: خوشبختانه میزان فوتی ناشی از کرونا نیز در استان افزایش نداشته و در روزهای اخیر بین صفر و یک متغییر بوده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران گفت : با وجود اینکه در نوروز ۱۴۰۱ مازندران میزبان خیل عظیمی از مسافران بوده ولی به علت پوشش بالای واکسیناسیون دز سوم ، شرایط کرونایی استان از کنترل خارج نشد و تقریبا  طی سه هفته گذشته از یک ثبات نسبی برخوردار بوده است.

وی علت اصلی کنترل کرونا در مازندران را واکسیناسیون گسترده اعلام کرد و توضیح داد: خوشبختانه میزان واکسیناسیون در شهرستان های غرب مازندران که گردشگرپذیرتر هستند با استقبال بالایی رو به رو بوده و همین امر نیز سبب کنترل شرایط کرونایی شد.

علیپور گفت: در حال حاضر پوشش  دز سوم واکسیناسیون کرونا در شهرستان های زیر پوشش علوم پزشکی مازندران درجمعیت هدف بالای ۱۸ سال به ۵۹ درصد رسیده است که رتبه اول را در کشور دارد.

کدام شهرستان‌ها واکسن گریزند

وی افزود: متاسفانه برخلاف آمار بالای واکسیناسیون در اکثر شهرستان های استان، در سه شهرستان جویبار، بهشهر و قائمشهر میزان استقبال مردم از واکسن دز سوم پایین است که موجب نگرانی می باشد.

معاون علوم پزشکی مازندران استقبال پایین از واکسیناسیون در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در مازندران را از دیگر نگرانی های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس لازم است که خانواده ها هرچه سریع تر برای واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از کودکان سنین ۵تا ۱۲ ساله استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، بیان کرد: طی یک هفته اخیر تعداد مراجعه کودکان با علائم ابتلا به  کرونا به بیمارستان ها افزایش یافته است و حدود ۸ تا ۱۰ درصد از مراجعه کنندگان و بستری شدگان بیمارستان های مازندران را کودکان تشکیل می دهند.

علیپور خواستار اجرای یک پویش همگانی در استان برای ترغیب کودکان به واکسیناسیون شد و افزود:  با توجه به بازگشایی مدارس و در پیش بودن امتحانات، لازم است که خانواده ها واکسیناسیون کودکان را در اولویت خود قرار دهند تا مشکلی گریبانگیر استان نشود.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۵۴ بیمار جدید به ۲۱۳ نفر رسید، طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از شهروندان مازندرانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی وزارت بهداشت هم اکنون یک شهرستان مازندران در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :