آخرین عناوین

چهارشنبه 17 فروردين 1401-17:55 کد خبر:97773

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل مطرح کرد:

نگرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از وضعیت تزریق واکسن دانش‌آموزی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از وضعیت تزریق واکسن در میان دانش آموزان ابراز نارضایتی کرد و گفت: در حال حاضر حدود نیمی از دانش‌آموزان واکسن کرونا نزدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، سیدعلی مظفرپور با اظهار این که بابل بیشترین جمعیت دانش آموزی را در میان ۲۲ شهرستان مازندران دارد ، افزود : در حال حاضر از مجموع ۸۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموزی که در مدارس بابل تحصیل می کنند تنها ۳۴ هزار و ۹۵۴ نفر هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی آمار دانش آموزانی را که دست کم یک دز واکسن را تزریق کرده اند ، ۴۳ هزار و ۷۶۵ نفر اعلام و تاکید کرد : این آمارها با توجه به حضور شدن آموزش و بازگشت فعالیت آموزشی مدارس به دوران پیش از شیوع کرونا قابل قبول و اتکا نیست.

مظفرپور با اعلام این که تمامی دانش آموزان پنج سال به بالا باید دست کم دو دز واکسن کرونا را برای مهار این بیماری تزریق کنند ، گفت : مراکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی بابل محدودیتی برای حضور دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا ندارند و  واکسن‌های سینوفارم و پاستور به این دانش آموزان تزریق می شود .

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی برای ترغیب خانواده ها جهت تزریق واکسن فرزندان دانش آموزان برنامه هایی را هم به اجرا گذاشته است که از جمله آن روشنگری در این باره در طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد است که از اول ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از نصب بنرهای مختلف در سطح شهر و تولید کلیپ های آموزشی و پخش آنها به عنوان دیگر اقدامات این مجموعه جهت ترغیب دانش آموزان به تزریق واکسن کرونا یاد کرد و گفت : برای این که بتوانیم به آمار مطمئن بالای ۹۰ درصد در تزریق واکسن دانش آموزی برسیم نیازمند همکاری همگانی بویژه خانواده ها هستیم.

مظفرپور گفت : خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که تزریق واکسن‌ کرونا یکی از مهم ترین راه های مقابله با این ویروس است و برای حفظ سلامتی  فرزندانشان باید آنان را به تزریق واکسن کرونا  تشویق کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و شهرستان بیش از نیم میلیون نفری بابل را زیر پوشش دارد.

بابل همچنین با داشتن بیش از ۸۲ هزار دانش آموزی که در ۵۰۰ مدرسه تحصیل می کنند ، بیشترین جمعیت دانش آموزی مازندران را دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :