آخرین عناوین

چهارشنبه 17 فروردين 1401-11:12 کد خبر:96770

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که درفضای مجازی با وعده ازدواج، دخترجوان را اغفال و از وی اخاذی می‌کرد، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سامع خورشاد گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مازندرانی مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در پیج‌های اینستاگرامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: دخترجوانی که مورد سوء استفاده پسری شیاد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت با مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود، عنوان داشت در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه آشنا شدم و پس از مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم به او اعتماد کرده و عکس‌های خصوصی ام را برایش ارسال می‌کردم تا اینکه وقتی به خواسته‌اش پاسخ منفی دادم، عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا مازندران با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، فرد خاطی در یکی از شهر‌های مازندران مورد شناسایی قرارگرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزار‌های دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی اظهار داشت: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتا دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آن‌ها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری، اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :