آخرین عناوین

دوشنبه 15 فروردين 1401-5:38 کد خبر:96693

رئیس سازمان نظام پزشکی ساری افشاگری کرد:

بیشترین شکایت ها در حوزه جراحی عمومی می باشد/پرونده چند پزشک متخلف در دست بررسی می باشد

رئیس سازمان نظام پزشکی ساری با بیان اینکه بیشترین شکایت ها از پزشکان جراح عمومی می باشد، افزود: پرونده قصور و تخلف چند پزشک متخلف در دست بررسی می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، محمد ابراهیمی ساروی با بیان اینکه فعالیت این سازمان در دو حوزه می باشد ، اظهار داشت: یک بخش فعالیت این سازمان صنفی در حوزه پزشکان و حوزه دیگر رسیدگی به شکایت های انتظامی می باشد.

وی با اعلام اینکه ورودی شکایت ها به این سازمان از دو مسیر می باشد، افزود : شاکیان می توانند یا به طور مستقیم از مسیر دادگستری و دادسراها شکایت نموده و یا اینکه مستقیماً به این سازمان مراجعه و شکایت خود را انجام دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه تمام گروه ها و حرفه های پزشکی عضو این سازمان می باشند، تصریح کرد:این سازمان هرگونه شکایت در حوزه پزشکی را مورد رسیدگی قرار می دهد حتی اگر گروه یا مواردی زیر مجموعه این سازمان نباشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه حتی در حوزه تخلفات اخلاقی پزشکان نیز این سازمان رسیدگی می نماید ، خاطر نشان کرد: تخلفات عطاری ها، دندانسازان تجربی، پزشکان سنتی و طب اسلامی و .... هم در این سازمان مورد بررسی قرارمی گیرد.

ابراهیمی ساروی با انتقاد ازعدم همکاری بعضی از دستگاه های متولی در حوزه پسماند عفونی گفت: بی خطر سازی و امحاء پسماندهای عفونی از اصلی ترین دغدغه های این سازمان می باشد که به علت تخلف یکی از شرکت های امحاء کننده پسماندهای عفونی در قائمشهر و لغو پروانه فعالیت این شرکت با مشکلاتی مواجه می باشیم که انتظار داریم سازمان محیط زیست و علوم پزشکی مازندران در این زمینه همکاری های لازم را با این سازمان داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مازندران با اعلام اینکه آمادگی داریم تا در صورت تهیه زمین لازم، دستگاه های مورد نیاز امحاء پسماندهای عفونی را خریداری و نصب نماییم، افزود:با استعلام هایی که از سطح کشور و از شرکت های مختلف در حوزه جمع آوری و امحاء پسماندهای عفونی گرفته ایم، متاسفانه شاهد بالاترین قیمت ها در استان مازندران نسبت به سطح کشور بوده ایم که این نشان از انحصار خواه و زیاده طلب بودن برخی از شرکت ها دارد.

ابراهیمی ساروی با بیان اینکه در بحث تخلفات پزشکی تعداد پرونده ها و زمان رسیدگی به آنها در مدت بسیار زیاد از دغدغه های این سازمان بود، اظهار داشت: با راه اندازی شعبه ویژه تجدید نظر 3 نظام پزشکی در استان، تعداد و زمان رسیدگی به پرونده ها چشمگیر و بسیار کم شده اند که بسیار رضایت بخش می باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ساری همچنین گفت: با هماهنگی با دادستان مرکز استان ، مشکل ابلاغ احکام و دادنامه ها و ... توسط سامانه ثنا به پزشکان، شاکیان و .... حل شده است.

ابراهیمی ساروی با اعلام اینکه میانگین بررسی و صدور حکم در مورد پرونده های این سازمان حدود 7 تا 8 ماه می باشد ، تصریح کرد:مدت رسیدگی تا صدور حکم  کمتر از 8 ماه هم خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیشترین پرونده ها و تخلفات و شاکیان در حوزه پزشکان متخصص جراحی عمومی می باشد، افزود: دندانپزشکی در رده دوم و زنان و زایمان در رده سوم و زیبایی پلاستیک در رده چهارم تخلفات قرار دارند.

این مسئول با اعلام اینکه در سال 1400، تعداد 2 مورد لغو پروانه صورت گرفته است ، اظهار داشت: لغو یکی از این پروانه ها برای 3 ماه و دیگری برای 6 ماه بوده اند.

ابراهیمی در مورد مشکل دریافت زیرمیزی برخی پزشکان نیز اعلام کرد: کمیسیون نظارت بر تعرفه ها در این سازمان تشکیل شد که تخلفات فوق در این کمیسیون بررسی می گردد.

وی در مورد استفاده پزشکان و گروه های درمانی از دستگاه های پوز اظهار داشت: حدود 90 درصد از دستگاه های پوز استفاده می کنند.

این مسئول در حوزه درمان و سلامت و پزشکی با اعلام اینکه برای هر پزشک فقط یک پروانه فعالیت صادر می گردد، افزود: اگر پزشکی بخواهد برای دو شهر از دو پروانه جدا استفاده کند باید شرایط خاص داشته باشد که این سازمان مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ساری همچنین در مورد تخلفات درمانگاه حضرت زینب(ص) نور افزود: پرونده این درمانگاه در حال رسیدگی بوده و پرونده فوق در مرحله تجدید نظر می باشد.

ابراهیمی ساروی در ادامه با اعلام اینکه در حوزه فعالیت در طب سنتی برخی افراد مجوز داشته و برخی نیز فاقد مجوز می باشند، گفت: در صورت مشاهده تخلف در این حوزه ، با متخلفان برخورد قانونی می گردد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندارن در مورد پزشک بیمارستان و زایشگاه امیر مازندرانی ساری که تاکنون باعث مرگ سه نفر شده است، افزود:در مورد مرگ دو نفر این پزشک مقصر شناخته شد و در مورد شخص سوم که فوت شد، نیز پرونده در حال رسیدگی می باشد.

در ادامه این گفتگو ، علیرضا خاکساریان ، معاون انتظامی شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران افزود: خط تلفن مستقیم 33201533 جهت دریافت شکایات و اعلام تخلفات پزشکان و دیگر بخش ها در خدمت مردم می باشد.

وی ضمن هشدار درباره رشد قارچ‌گونه مراکز غیرمجاز طبابت و لابراتوارهای دندان‌پزشکی و زیبایی در مازندران بویژه شهرستان ساری اظهار داشت:شهروندان مازندرانی قبل از مراجعه به هر مرکز درمانی یا مطب، نام پزشک و دندان‌پزشک را برای بررسی مجاز یا غیرمجاز بودن فعالیت و داشتن یا نداشتن پروانه طبابت در سامانه https://membersearch.irimc.org/  وارد کنند و بعد از اطمینان و تایید استعلام از پزشک یا دندان‌پزشک نوبت دریافت کنند.

وی خاطر تصریح کرد: تمایل اقشار مردم به دریافت خدمات زیبایی پوست و مو و جوان‌سازی و همچنین خدمات دندان‌پزشکی با حداقل قیمت باعث شده تا مراکز غیرمجاز در ساری به شکل قارچ‌ گونه‌ای رشد کرده و از این فرصت برای کسب درآمدهای قابل توجه سوءاستفاده کنند و با تبلیغات کاذب سلامت شهروندان را به خطر بیندازند.

معاون انتظامی شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران اظهار داشت: این پزشکان غیرمجاز با فعالیت در فضای مجازی در زمینه خدمات زیبایی پوست و مو و دندان‌پزشکی با قیمت‌های بسیار نازل که برای شهروندان دارای اهمیت است، فعالیت می‌کنند و با جلب نظر مشتریان، خدمات بی‌کیفیتی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

خاکساریان با بیان این که شهروندان باید در ارتباط با رشد قارچ گونه این مراکز درمانی حساسیت داشته باشند ، گفت :در ماه‌های گذشته شکایت مراجعه کنندگان به مراکز غیرمجاز دندان‌پزشکی و زیبایی در ساری افزایش چشمگیری داشته است.

معاون انتظامی شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران در ادامه افزود : پزشکی که با کمترین قیمت ممکن خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل، بوتاکس، زاویه سازی فک، کاشت مو و ابرو ارائه می‌دهد و نقطه قوت آن تبلیغات است به طور حتم در زمان آسیب رساندن جسمانی به مراجعه کننده پاسخگو نخواهد بود چرا که تعهد و تخصصی به کار خود ندارد.

در شهرستان ساری ۴۰۳ متخصص دندانپزشکی و ۱۷ متخصص پوست با تاییدیه نظام پزشکی مازندران فعالیت دارند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :