آخرین عناوین

يکشنبه 14 فروردين 1401-12:17 کد خبر:96668

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

تنها ۲۵ درصد مازندرانی‌ها دستورالعمل‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تنها ۲۵ درصد مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در معابر و اماکن عمومی را رعایت می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن،عباس علیپور با ابراز نگرانی از روند عادی‌انگاری و بی‌توجهی اقشار مردم به دستورالعمل‌های کرونایی در مازندران، اظهار داشت: به طور حتم با ادامه این روند، افزایشی شدن آمار افراد مبتلا به اومیکرون در استان ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته میزان مراجعه افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در روز بود که این رقم در زمان حاضر به حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم حداکثر تا ۲ هفته آینده به حدود ۲ هزار مراجعه کننده در روز برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : اکنون دو عامل اساسی در مهار کرونا، رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق به موقع دز سوم واکسن است اما آمار تزریق واکسن در استان وضعیت خوبی ندارد و در زمان حاضر تنها ۶۰ درصد از مجموع جامعه هدف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری ۱۸ سال به بالا در استان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام کردند.

وی با بیان این که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا ۱۵ اسفند سال گذشته حدود ۸۰ درصد از جامعه هدف استان واکسینه می‌شدند و دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق می‌کردند، افزود : اما به دلیل سهل انگاری‌های صورت گرفته از سوی مردم و باتوجه به پایان اثرگذاری دزهای اول و دوم واکسن در بدن انسان، به طور حتم ماه‌های بسیار حساس و خطرناک کرونایی را در استان پیش‌رو خواهیم داشت.

این مسئول از شهروندان مازندرانی خواست تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در معابرعمومی و همچنین اماکن عمومی و خصوصی بکوشند چراکه در زمان حاضر مهم‌ترین عامل تاثیر گذار در کنار واکسن برای در امان از کرونا، استفاده از ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که اکنون نگران وضعیت سلامت کودکان به دلیل بازگشایی مدارس هستیم، گفت: باید عوامل اجرایی آموزش و پرورش با جدیت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس بکوشند چرا که در زمان حاضر تنها ۳۰ درصد جامعه هدف ۲۵۰ هزار نفری هفت تا ۱۲ سال در استان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند که این آمار برای در امان ماندن محصلان از اومیکرون با توجه به اجتماعاتی که در مدارس وجود دارد، بسیار شکننده است.

وی افزود: ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در زمان حاضر مدارس را مستعد کانون شیوع اومیکرون در مازندران می‌داند و به طور حتم باید با برنامه‌ریزی اصولی و فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک از خسارت‌های جبران‌ناپذیر در مدارس جلوگیری کرد.

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۷۶بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :