آخرین عناوین

يکشنبه 14 فروردين 1401-10:8 کد خبر:96660

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

فقر آموزشی ۶۳ درصدی دانش آموزان مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فقر آموزشی ۶۳ درصدی دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا گفت: این مسئله باید با آموزش های حضوری جبران شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پروش مازندران، علیرضا سعدی پور صبح یکشنبه در حاشیه آئین بازگشایی حضوری مدارس در ساری با اشاره به اینکه در دوران کرونا با آموزش‌های مجازی یادگیری از دست رفته داریم، افزود: پژوهش‌ها نشان داده است که فرزندانمان در آموزش مجازی ۳۷ درصد از دانش آموزان مباحث آموزشی را دریافت کردند و ۶۳ درصد فقر یادگیری داشته‌ایم که بازگشایی حضوری مدارس فرصتی مناسبی جهت جبران یادگیری دروس و علوم می باشد.

سعدی پور در ادامه خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس کشور و تداوم آموزش به صورت مجازی به واسطه بیماری کرونا، علاوه بر آسیب به روند آموزش صحیح  و متناسب با دوران تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های روانی و اجتماعی زیادی برای آنان و خانواده‌ها داشت که اکنون بازگشایی مطمئن مدارس می‌تواند آغازی بر پایان آسیب‌هایی باشد که تجربه‌های مشترکی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت: پایش ها و رصدهای مشترک توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش وپرورش در تمامی مناطق انجام می‌شود و خانواده‌ها خواستار آن هستند که کلاس‌ها به صورت حضوری باشند.

وی گفت: همه همکاران رصد و پایش می‌کنند تا پروتکل‌ها رعایت شود و اگر دانش آموزی بیمار بود و عذر موجه داشت آموزش‌ها از طریق مجازی و شبکه شاد پیگیری می‌شود.

سعدی پور درباره لباس متحدالشکل دانش آموزان گفت: هیچ اجباری برای استفاده از چنین لباسی نیست ولی زدن ماسک به عنوان یک پروتکل ضروری باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: سرویس‌های مدارس در حال پیگیری است تا دانش آموزان شاداب و بانشاط در مدارس حضور یابند و از این رو خواستار همکاری خانواده‌ها هستیم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :