آخرین عناوین

شنبه 13 فروردين 1401-20:9 کد خبر:96653

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران:

با کمبود شدید نیروی قرق بان بومی مواجه هستیم/افزایش قیمت زمین و چوب باعث افزایش متخلفان شده است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت:با کمبود شدید قرق بان بومی جهت حفاظت از منابع طبیعی و مبارزه با متخلفان مواجه هستیم.


سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگوی اختصاصی با خزرتیترخبر،با اعلام اینکه در سال گذشته 5 سوتی پرواز با بالگرد در سطح استان انجم شده است افزود:3 سوتی پرواز در حوزه اطفا حریق،یک سوتی پرواز در حوزه شناسایی سواحل آزاد سازی نشده و یک سوتی پرواز هم جهت شناسایی جنگل و کوه خواری انجام گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سال جدید هم یک سوتی پرواز در 13 فروردین و روز طبیعت صورت گرفته است اظهار داشت:در سال گذشته 88 فقره حریق به مساحت تقریبی 154 هکتار از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی صورت گرفته که مسبب 97 درصد آن،عامل انسانی بوده اند.

ذکریایی با بیان اینکه در برخی از زمان ها در فصول مختلف سال به علت وزش بادهای گرم و وجود لاشه برگ ها و پایین بودن سطح رطوبت در جنگل با آتش سوزی مواجه بوده ایم تصریح کرد:متاسفانه شکارچیان غیر مجاز نیز از عوامل مهم این آتش سوزی به علت خاموش نکردن آتش بوده اند.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته 84 نفر از همکاران قرق بان بومی ما بازنشسته شده اند که متاسفانه فقط توانسته ایم مجوز جذب و بکار گیری 20 نیرو را از سازمان مربوطه دریافت نماییم افزود:به علت افزایش قیمت چوب و زمین در سال های اخیر، با افزایش تعداد قاچاقچیان و متصرفان متخلف نیز طی سال های اخیر مواجه بوده ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه در سال قبل ،جرائم در حوزه فعالیت این یگان نسبت به 5 سال گذشته،2 برابر شده است اظهار داشت:در صورت عدم تامین نیروی جایگزین قرق بان در غرب استان،در بخش حفاظت از جنگل با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :