آخرین عناوین

دوشنبه 8 فروردين 1401-9:1 کد خبر:95554

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد:

دریای خزر ناامن برای هر گونه فعالیت دریایی

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعد از ظهر امروز دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد : با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو، دریای خزر از بعد از ظهر امروز با وزش باد نسبتا شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

براساس این گزارش، طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه از جهت شمالی تا شمال شرقی پیش‌بینی شده است که این امر یاعث شکل‌گیری امواج تا ۲ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد: این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جاری را نیمه ابری و از بعدازظهر و شب ابری با بارندگی، در ارتفاعات مه‌‏آلود با بارش پراکنده برف و باران و وزش باد نسبتا شدید و در روز سه ‌‏شنبه اوایل صبح ابری  بتدریج صاف و برای روز چهارشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در روز جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :