آخرین عناوین

شنبه 6 فروردين 1401-20:29 کد خبر:95520

خبرگزاری تسنیم گزارش می دهد:

سوغات سرخ مسافران برای سبزترین استان ایران

با توجه به افزایش تعداد مسافران و عادی انگاری ها پیش بینی می شود، موج جدید کرونا در مازندران به اوج برسد.


خزرتیترخبر: حال و هوای دو نوروز پایانی قرن چهاردهم خورشیدی، شباهت زیادی به عید باستانی ایرانی ها نداشت، بازار شب عید از روزهای عادی سال های قبل هم خلوت تر بود و برای مغازه داران دشتی جز تعطیلی و ضرر نداشت، دید و بازدید های عیدانه به تماس های صوتی و تصویری در بستر دنیای مجازی محدود شد و کرونا توانسته بود رسم و رسومات نوروزی را جوری برهم بزند که دیگر دل و دماغی برای استقبال از بهار نماند.

واکسیناسیون گسترده اما دلیل کافی برای آرامش خاطر مردم بود تا در اولین سال قرن جدید چمدان ها را با خیال راحت ببندند و دوباره دل به جاده های شمال بزنند،جاده هایی که از آغاز تعطیلات نوروزی 1401 جای سوزن انداختن ندارند اما تنها سهل انگاری های بهداشتی می تواند تا دو هفته دیگر وضعیت بیمارستان های استان را هم شبیه به وضعیت امروز جاده هایش کند، بیمارستان هایی که جای سوزن انداختن نداشته باشند.

* سوغات سرخ مسافران برای سبزترین استان

شهرهای مازندران در دو سال گذشته با رنگ عوض کردن های پیاپی کرونایی روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشتند و ورود مسافران به هر شهر به تناسب رنگش در نقشه کرونایی وزارت بهداشت محدودیت هایی داشت، محدودیت هایی که در ایام تعطیل بیشتر از قبل اعمال می شد، هر چند که اکثر خوش نشین ها راه دور زدن این محدودیت ها را هم خوب می دانستند.

بیگلری رییس پلیس راهور مازندران می گوید: تردد در جاده های شمال از آغاز تعطیلات نوروزی نسبت به پارسال 57 درصد افزایش پیدا کرد.

حسنی معاون گردشگری مازندران نیز از پر شدن ظرفیت همه ی مراکز اقامتی مازندران خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 مسافرخانه و اقامتگاه استان از گردشگران نوروزی پر شده اند.

مسافران و گردشگرانی که سبزترین استان کشور را به عنوان استراحتگاه نوروزی شان انتخاب کردند اما با عادی انگاری هایشان، سوغاتی سرخ از جنس کرونا به مازندرانی ها پیشکش خواهند کرد.

*یک موج، دو قله

یک ماه مانده به آغاز تعطیلات نوروزی، موج ششم کرونا در مازندران با بستری شدن بیش از هزار بیمار کرونایی به قله رسید، آماری که خوشبختانه در آخرین روز قرن چهاردهم به 172 بستری کاهش پیدا کرد.

علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز نگرانی از شکننده بودن وضعیت نیمه مطلوب کرونا در استان گفت: احتمالا در هفته دوم و سوم فروردین شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و دو قله ای شدن موج ششم در مازندران خواهیم بود.

به گفته عین اللهی وزیر بهداشت و درمان دولت سیزدهم، مازندرانی ها بیشترین دز سوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده اند اما در بین مسافرانی که از نقاط مختلف کشور میهمان نوروزی این استان شده اند و در اقامتگاه های خصوصی، دولتی و خانه های اقوام و ویلاهایشان سکونت دارند؛ حتما افرادی هم پیدا می شوند که مراحل واکسیناسیونشان را کامل سپری نکرده باشند.

*دستورالعمل های بهداشتی پررنگ‌ شود، کرونا کمرنگ‌ می ماند

طبق آخرین آمار رنگ قرمز در پایان هفته ی اول تعطیلات نوروزی به نقشه ی مازندران برگشت تا زنگ خطری برای هفت روز باقیمانده باشد.

شهرستان رامسر هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان‌های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و تنکابن در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی هستند.

بابلسر، جویبار و نوشهر مانند دریاهایشان آبی اند و هیچ شهرستانی از مازندران در وضعیت نارنجی کرونایی قرار ندارد.

اما موثرترین و بهترین راه کم رنگ ماندن نقشه ی کرونایی مازندران پس از نوروز، پررنگ شدن دوباره ی دستور العمل های بهداشتی در دید و بازدید ها و سفرهای نوروزی و کامل کردن مراحل واکسیناسیون است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :