آخرین عناوین

چهارشنبه 25 اسفند 1400-9:44 کد خبر:94317

برای نخستین بار در شمال کشور صورت گرفت:

انجام جراحی پیوند مجرای ادرار با مخاط دهان

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل، از جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین‌بار در شمال کشور خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین بار در شمال کشور توسط تیم پزشکی و جراحی بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل در مورد این جراحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین ‌بار در شمال کشور توسط  دکتررایکا شریفیان متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیکی انجام شده است.

براساس این گزارش، سید رضا توسلی با اعلام اینکه جراحی بر روی بیمار ۳۵ ساله انجام شد که اهل استان کرمان است، گفت: بیمار حدود ۱۶ سال از درد تنگی مجرای ادراری رنج می‌برد و در جراحی ۶ ساعته با تکنیک نوین و جدید در ۱۲ سانتیمتر انجام شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) آمل با اعلام اینکه حال عمومی بیمار مساعد گزارش شد، تصریح کرد: بیمارانی که تاکنون از این نارسایی رنج می‌بردند باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پایتخت کشور مراجعه می‌کردند و برای ادامه روند درمانی به شهر خود می‌آمدند ولی این جراحی بزرگ دستاورد مهمی برای انجام درمان بیماران مازندرانی و همشهریان خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه عمل جراحی با موفقیت انجام شد و بیمار پس از گذشت مدت زمان معین عوارضی نداشته و از جراحی رضایت داشت، خاطرنشان کرد: این جراحی برای اولین‌بار در شمال کشور روی داده و امیدواریم بتوانیم این مسیر را برای استفاده همه هموطنان استان‌های مجاور و هم‌استانی‌های مازندران باشیم.

توسلی با اشاره به اعلام درخواست این جراحی از استان‌های دیگر، گفت: جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان با هزینه دولتی انجام می‌شود.

*استفاده از مخاط دهان برای جراحی سنگین مجاری ادرار

متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیکی در مورد جزییات جراحی اظهار کرد: توانستیم از مخاط دو طرف دهان بافتی را برداریم و حدود ۱۲ سانتیمتر تنگی مجرای ادرار را برطرف کنیم.

رایکا شریفیان با اشاره به استفاده از یک تکنیک برای نخستین‌بار در مازندران در این جراحی، تصریح کرد: این جراحی جزو جراحی‌های انگشت‌ شمار در سطح کشور است و توانستیم با موفقیت دست به درمان نارسایی در مجاری ادراری بزنیم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :