آخرین عناوین

پنجشنبه 12 اسفند 1400-23:13 کد خبر:91979

بازدید سرزده دادستان مرکز مازندران از پروژه چهار خطه شدن جاده کندوان:

هشدار و تعیین ضرب الاجل دادستان به پیمانکار پروژه چهار خطه شدن جاده کندوان

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: پروژه ملی چهار خطه شدن جاده کندوان از شهر مرزن‌آباد تا دوراهی طویر باید در نوروز امسال به بهره‌برداری برسد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا ، محمد کریمی عصر روز پنجشنبه در بازدید از پروژه ملی چهار خطه شدن جاده کندوان که به همراه تعداد دیگری از مسئولان استانی و محلی صورت گرفت افزود: ایمنی مردم در تردد از جاده کندوان در اولویت نخست قرار دارد و در راستای صیانت از حقوق عامه ، اجرای این پروژه باید بدون وقفه ادامه یابد تا در ایام نوروز امسال زیر بار ترافیک برود و مردم بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

وی با اشاره به ترافیک پرحجم جاده کندوان که باعث توقف چندین ساعته خودروها و سرگردانی مردم می شود ، بر ضرورت روان سازی و رفع این مشکل در پرترددترین جاده کشور تاکید کرد و گفت: هدف از بازدید امروز بررسی چرایی کندی روند اجرایی پروژه بوده که با جدیت مورد بررسی قرار گرفته و دستور لازم برای رفع موانع از جمله فعالیت یک معدن که موجب این وضعیت شده ، اتخاذ شده است.

کریمی گفت : مسئولان باید تمامی تلاششان را برای رضایتمندی مردم به کار بگیرند و برخی از دغدغه های فنی این پروژه نیز باید در جهت افزایش ضریب ایمنی تردد مردم رفع شود.

دادستان مرکز مازندران در این بازدید دستور توقف فعالیت دو معدنی را که در منطقه میجلار و حاشیه جاده کندوان سبب کندی روند اجرای پروژه چهار خطه کردن مسیر شدند صادر کرد.

وی گفت : فعالیت این دو معدن از ۲۰ اسفند ماه متوقف می شود تا تردد مردم بدون خطر در این جاده صورت گیرد.

دادستان مرکز مازندران همچنین در پاسخ به درخواست امام جمعه مرزن آباد برای تعیین تکلیف کردن وضعیت یک معدن دیگر در این منطقه هم گفت: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران قرار گرفته است.

امام جمعه مرزن آباد نیز در این بازدید با اظهار این که پروژه چهار خطه کردن کندوان در محدوده مرزن آباد تا طویر نقش زیادی در کاهش ترافیک و ایجاد امنیت برای تردد مردم منطقه دارد ، خواستار آغاز هرچه زودتر احداث زیرگذر دوراهی طویر در جاده کندوان شد.

حجت الاسلام یزدان جهاندار لاشکی گفت  در حال حاضر تردد در مسیر ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متری شهر مرزن آباد تا دوراهی طویر در ۳۰۰ متر پایانی خطر ساز است و نیاز به ایمن سازی با هم سطح کردن جاده دارد.

رئیس پلیس راهور مازندران ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مدیر شرکت ساخت و توسعه و رئیس شورای ترافیک استان در این بازدید حضور داشتند.

بهره برداری از این مسیردر محدوده شهری مرزن آباد علاوه بر این که از یکطرفه شدن جاده کندوان جلوگیری می کند ، مشکلات ساکنان روستاهای این منطقه را بابت ترافیک حاکم بر مسیر در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد کاهش خواهد داد

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از ۸۵ روستای ییلاقی و کوهستانی ، جمعیتی دست کم ۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۵ کیلومتر جنوب شرقی شهرستان چالوس و در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :