آخرین عناوین

چهارشنبه 27 بهمن 1400-19:19 کد خبر:89647

هوای مازندران جمعه و شنبه گرم و آفتابی می‌شود

هواشناسی مازندران از افزایش نسبی دمای هوای طی روز جمعه هفته جاری شنبه هفته آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان طی این دو روز در برخی مناطق تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل ازایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان در طی این مدت در شهرهای ساحلی و مناطق جلگه ای بین چهار تا پنج و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به طور میانگین پنج تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

افزایش دمای هوای مازندران از روز جمعه تا شنبه در حالی اتفاق خواهد افتاد که هواشناسی شرایط جوی این این استان طی امروز و فردا را ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا در مقایسه با روز گذشته در مناطق ساحلی و همچنین کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا در مناطق کوهستانی پیش‌بینی کرده است.

براساس این گزارش، هر چند دمای هوای مازندران در آخرین روز هفته روند افزایش دارد ، اما شهروندان این استان در روز شنبه هفته آینده شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود و این افزایش دما علاوه بر شهرهای ساحلی، مناطق کوهستانی را نیز شامل می‌شود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، بیشترین میزان افزایش دما برای روزهای جمعه و شنبه در مناطق جلگه ای در سوادکوه شمالی اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این شهرستان از هشت درجه سانتی‌گراد در روز جاری با هفت درجه افزایش در روز شنبه به ۱۵ سانتی‌گراد بالای صفر می رسد، چالوس و نوشهر هم بعد از سوادکوه شمالی شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود، دمای هوای این شهرستان ها از ۹ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با ۶ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

بیشترین میزان افزایش دما در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز طی این مدت مربوط به آلاشت در شهرستان سوادکوه است، دمای هوای این منطقه از صفر درجه در روز جاری به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز شنبه هفته آینده می رسد، دمای هوای سیاه بیشه و کلاردشت نیز با ۹ درجه افزایش در مقایسه با امروز در روز شنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید .

برابر داده های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران، دمای هوای صبح امروز بلده  ۶.۶ درجه سانتگیراد زیر صفر رسید و پس از آن رینه لاریجان با ۵.۴ و سیاه بیشه با ۳.۴ درجه سانتی‌گرا د زیر صفر، سردترین مناطق بودند، در شهرهای ساحلی نیز ایزدشهر با ثبت ۸.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین منطقه بود و بابلسر با ۸ و تنکابن با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در ردیف بعدی قرار دارند.

برابر اطلاعات هواشناسی، ساری، قائمشهر و بندر امیرآباد با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و آلاشت با منفی یک درجه به ترترین گرمترین و سردترین مناطق مازندران در روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش داشت.

هواشناسی، شرایط جوی استان  طی امروز و فردا را در نیمه غربی، ابری با بارش پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی را نیز نیمه ابری تا ابری و با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران در روز آخرین روز هفته و شنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر شنبه شب با افزایش ابر پیش بینی شده است.

طبق پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، دریای خزر امروز و فردا موج کوتاه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :