آخرین عناوین

دوشنبه 25 بهمن 1400-15:16 کد خبر:89612

انتقاد نماینده مردم بابل در مجلس:

وضعیت کشاورزی و دامداری در شمال فلج کننده است

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری‌های دولت گذشته، بر لزوم تقویت سیاست‌های حمایتی دولت در قبال کشاورزان، باغداران و دامداران شمال کشور تاکید کرد و گفت: وضعیت کشاورزی شمال فلج کننده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، علی کریمی فیروزجایی پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شاغلان بخش کشاورزی، دامی وباغی شمال کشور نیازمند حمایت جدی دولت و مسئولان هستند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از کم کاری‌های دولت گذشته در حق کشاورزان و فعالان عرصه‌های باغی و دامی گفت: فقدان حمایت جدی در گذشته سبب شد تا امروز وضعیت کشاورزان، دامداران و باغداران استان‌های شمالی در مرز نابسامانی و فلج کنندگی قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تولید سالانه حدود هشت میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران افزود: مازندران در تولید ۱۴ نوع محصول کشاورزی رتبه نخست را در کشور دارد و هم اکنون هفت درصد تولیدات کشاورزی کشور در مازندران تأمین می‌شود.

وی با اظهار نگرانی از آینده نامعلوم کشاورزی در شمال بویژه مازندران خاطر نشان کرد: در صورت عدم تقویت سیاست‌های حمایتی در قبال کشاورزان استقلال این بخش که مقوم امنیت ملی است، در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عضو خانه ملت تصریح کرد: مجلس در برنامه هفتم توسعه به صورت محوری به بخش کشاورزی خواهد پرداخت اما برخی تنگ نظری، بخشی نگری و ملاحظات بلا وجه مدیریتی به روند توسعه بخش کشاورزی در کشور آسیب جدی وارد کرده است.

نماینده مردم بابل با اشاره به اهمیت تولید در فرآیند توسعه اقتصادی گفت: باید با اجرای برنامه عملیاتی روستاها به کانون توسعه وفعالیت های تولید تبدیل شوند.

عضو نمایندگان فراکسیون شمال کشور با تاکید بر ضرورت تأمین منابع پایدار برای اجرای طرح‌های زیر ساختی در حوزه کشاورزی افزود: اجرای طرح‌های زیر ساختی بخش کشاورزی در کشور به علت فقدان منابع پایدار در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :