آخرین عناوین

يکشنبه 17 مرداد 1400-14:4 کد خبر:88675

آغاز ماجراهای عجیب دور جدید شورای شهر در مرکز مازندران!!

همان آش و همان کاسه/ بازهم شعارهای آبکی!!!

پیش‌تر برای اثبات آبکی بودن شعارهای اعضای شورا نیاز به حداقل چندماه زمان بود اما در دوره جدید خوشبختانه به درجه‌ای از عرفان رسیدیم که به همه ثابت می‌کنیم که،آش همان آش است و کاسه همان کاسه.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت،مدیریت شهری ساری طی چند سال اخیر به دلیل ماجراهای متعدد و گوناگون به یکی از پرحاشیه‌ترین گروه‌های مدیریت شهری در کشور تبدیل شد،حاشیه‌هایی که از دوره چهارم شورای اسلامی در این شهر آغاز شده بود، اما از اواخر شورای چهارم شکلی جدی‌تر به خود گرفت.

در میانه‌های عمر شورای پنجم که خبر تخلف اقتصادی در یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ساری به طور رسمی اعلام شد، حاشیه‌ها در مرکز مازندران وارد فاز جدیدی گردید و به مرور دامنه اخبار مرتبط با تخلف‌های مالی مدیران شهرداری ساری بیشتر و بیشتر شد.

این مسئله تا جایی ادامه یافت که در پایان راه دوره پنجم شورا در مرکز مازندران، دیگر هیچکس برای ارائه گزارش عملکرد باقی نمانده بود و علاوه‌بر مدیران سابق و فعلی شهرداری، تمام 9 عضو شورای شهر نیز به دلیل تخلفات اقتصادی در جایگاه متهم قرار گرفتند، اتفاقی تلخ و ناخوشایند که اعتماد عمومی را نسبت به سیستم مدیریت شهری در ساری از بین برد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا اما اوضاع اندکی بهبود یافت، چهره‌های جدید در مسیر ساختمان بوستان ولایت قرار گرفتند و با شعارهای رنگارنگ سعی در جلب اعتماد افکار عمومی داشتند،هرچند که تعداد آرای اعضای جدید شورای شهر در ساری و مقایسه آن با دوره‌های پیشین نشان می‌دهد که آنان در این راه نیز موفقیت چندانی نداشتند و با درصد آرای ناچیز به شورای شهر راه پیدا کردند اما نمی‌توان کتمان کرد که اغلب مردم ساری پس از فاجعه دور پنجم شورا، دل‌خوش به تغییرات اساسی در دور ششم بودند و از همین رو منتظر نیمه مرداد برای تشکیل نخستین جلسه این نهاد پس از انتخابات 28 خرداد.

این دلخوشی دیری نپایید و انتشار نامه‌ای از مصطفی میرسلیم و اشاره به عدم احراز صلاحیت 2 عضو منتخب شورای ششم در ساری، حواشی را در همین ابتدای کار برای شورای جدید رقم زد، مسئله‌ای که رئیس شورای نظارت برانتخابات شوراها در مازندران در واکنش به آن از ارسال نامه به وزارت کشور و گرفتن استعلام از آنان خبر داد.

بالاخره اما روز 14 مردادماه مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر ساری با حضور فرماندار این شهر برگزار شد ‌آن‌هم درحالی‌که هنوز تکلیف نامه وزارت کشور مبنی بر عدم تایید دو تن از منتخبان این دوره شورای شهر ساری مبهم باقی مانده بود، از طرف دیگر نکته جالب در این مراسم جلوگیری از ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه به صحن علنی شورا بود.

افرادی که تا چندی پیش شعار شفافیت و مردمی بودن آنان، گوش فلک را کر کرده بود، اکنون هنوز صندلی شورا را تحویل نگرفته به تمام حرف‌ها و گفته‌های خود پشت کرده و دلشان خواست تا در خلوت خود مهمترین تصمیمات شهر را برای آینده بگیرند، شاید هم دیدند هوا گرم است و نخواستند مزاحم خبرنگاران شوند که از این بابت باید از آن‌ها تشکر کرد.

پیش‌تر برای اثبات آبکی بودن شعارهای این دست افراد نیاز به حداقل چندماه زمان بود اما در دوره جدید خوشبختانه به درجه‌ای از عرفان رسیدیم که پیش از برگزاری نخستین جلسه شورای شهر با قدرت هرچه تمام‌تر به همه ثابت می‌کنیم که "آش همان آش است و کاسه همان کاسه".

به‌هرروی هرطور که بود اعضای هیات رئیسه شورای شهر مرکز مازندران بدون درنظر گرفتن نامه میرسلیم و عدم پاسخ وزارت کشور به استعلام هیات نظارت، در همین جلسه مشخص شد و علاوه‌ بر آن جواد طالبی سرپرست چندماه اخیر شهرداری ساری نیز با 5 رای موافق و 4 رای مخالف از سمت خود برکنار و محمد حسین قبادی از کارکنان و مدیران اسبق شهرداری، برای مدت یکماه به عنوان سرپرست بزرگ ترین شهرداری استان مازندران یعنی ساری انتخاب گردید، آن‌هم درحالی که تنها یک سال تا بزرگترین رویداد گردشگری در این شهر باقی مانده است.

این اقدام شورا در نخستین جلسه برای برخی اعضایش نیز غافلگیر کننده بود، مسئله‌ای که سبب شد تا براساس برخی شنیده‌ها در جلسه انتخاب سرپرست شهرداری، 4 عضو مخالف جلسه را ترک و آن‌را از حدنساب خارج نمایند.

این آینه تمام نمای وضعیت شورای شهر و نشانه‌ای دیگر از عدم کارآمدی آن در قالب فعلی مدیریت شهری است،افرادی که برای درگیری با یکدیگر حتی نیاز به 2 جلسه نشست نداشتند و در همان ابتدای کار شمشیرها را برای هم از رو بسته‌اند، شمشیرهایی که هرکدام به تازگی از قلب زخم خورده مردم این شهر بیرون کشیده شده است.

چقدر زود شعارها فراموششان شد و چقدر خوب که این اتفاق زودتر از هرزمان دیگری رخ داد، اینگونه حداقل هیچکس امید واهی به این شورا پیدا نمی‌کند تا بعدها در صورت تخلفات احتمالی دیوار اعتمادش باز هم فرو بریزد، خوبی این دوستان این است که از همین ابتدا تکلیف همه را روشن کردند؛ هم با راه ندادن اصحاب رسانه و خبرنگاران به نخستین جلسه شورا و هم با خبرهایی که از پشت درهای بسته این جلسه به گوش مردم رسید، این اتفاقات همه حکایت از این دارد که علی ایحال مسائل مهم شهری در اولویت‌های چندم این اعضا قرار دارد.

شورایی که قرار بود با به روی کار آمدن چند جوان جانی دوباره بگیرد تا با عملکرد و توانایی‌های خود دیدگاه مردم را نسبت به شورا و شهرداری تغییر دهد اما از همان ابتدا نشان داد که یک سر دارد و هزار سودا.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :