آخرین عناوین

شنبه 16 مرداد 1400-13:16 کد خبر:88666

معاون داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

علت کمبود قرص درمان کرونا در مازندران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به علت شیوع بالای بیماری و افزایش مصرف قرص فاوی پیراویل در کل کشور با کمبود این محصول مواجه شده ایم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، تامین تجهیزات و نیازهای دارویی کمترین توقع مردم کرونا زده است.

هر چند عدم رعایت پروتکل‌های اجتماعی یکی از دلائل قرار گرفتن کشور در وضعیت موجود است و نمی‌توان فرد خاصی را در این وضعیت مقصر جلوه داد اما دلیل شیوع مجدد کرونا در مازندران متاثر از بازگشایی بدون حساب و کتاب محورهای ورودی به روی گردشگران و افراد غیربومی است.

براساس این گزارش، تعطیلی یک هفته تهران و کرج و عزم سفر کردن مسافران این استان‌ها و کم توجهی به ورود مسافران از شرق به مازندران زمینه قرار گرفتن این استان در شرایط نامناسب کرونایی را فراهم کرده است.

کمبود تجهیزات بیمارستانی از یک طرف و مشکلات در تامین دارو یکی از چالش‌های جدی این روزها برای درمان کرونا است.

کمبود قرص فاوی پیراویل بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا در استان را با مشکل مواجه کرده است.

در همین ارتباط محمدرضا شیران معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت را شیوع بالای بیماری و افزایش مصرف این محصول در کل کشور اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این قرص به صورت سهمیه‌بندی در اختیار استان‌های کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، شیران در واکنش به این سوال خبرنگار ما با توجه به روند رو به رشد بیماری و اینکه مازندران از استان‌های مسافرخیز است، آیا نباید سهمیه مناسب‌تری در اختیار بگیرد، گفت: پیگیری لازم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از طریق مکاتبه مستقیم با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین این قرص در دست اقدام است، همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم رایزنی‌های انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: مشکلاتی در بحث تولید این داور وجود دارد، سهمیه اختصاص داده شده به استان‌های کشور کافی نیست.

وی اضافه کرد: همه دانشگاه‌های کشور در این زمینه مشکل دارند.

به گزارش خزرتیترخبر،تامین دارو حداقل انتظاری است که مسئولان استانی و ملی نه تنها برای مازندران حتی برای سایر استان‌ها باید در برنامه‌ریزی خودشان قرار دهند، از طرفی مردم مازندران پاسوز کم کاری‌های متولیان در وزارت کشور مبنی بر تصمیم‌گیری نامناسب در جلوگیری از ورود مسافر شدند.

امکانات موجود در استان مازندران بر اساس نیاز حدود ۳ میلیون جمعیت مازندران برنامه‌ریزی شده اما در بررسی میدانی مشخص می شود که بخشی از امکانات استانی برای مسافران و گردشگران اختصاص پیدا می‌کند که این موضوع باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :