آخرین عناوین

سه شنبه 12 مرداد 1400-11:44 کد خبر:88630

فرماندار آمل اعلام کرد:

درخواست تعطیلی یک هفته‌ای آمل از استانداری مازندران

فرماندار آمل گفت : برای کنترل این وضعیت بحرانی و کند کردن سرعت شیوع کرونا ، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای این شهرستان را به استانداری ارائه کرده‌ایم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا،علیرضا شریعت روز دوشنبه در جلسه اضطراری مقابله با کرونای شهرستان افزود : در حال حاضر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان آمل به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است و ۱۳۰ نفر نیز به صورت بستری موقت روزانه در حال دریافت داروی ضد کرونا هستند که آمار بسیار زیادی است.

وی ادامه داد : با این که طبق گفته مسئولان علوم پزشکی مازندران موج پنجم کرونا هنوز به نقطه پیک نرسیده و روند افزایشی همچنان ادامه دارد ، ولی تخت های بیمارستانی آمل پر شده است و دیگر ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.

فرماندار آمل  همچنین از کاهش سن مرگ و میر کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت : سن فوتی ها بشدت کاهش یافته است و بیشتر فوتی ها بین ۳۰ تا ۵۰ سال  هستند و در  ۴۸ ساعت گذشته نیز  ۱۳ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان های آمل فوت کرده اند.

وی با تاکید بر این که پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای آمل در نهایت باید از سوی ستاد ملی کرونا تایید شود ، افزود : در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه کرونایی آمل ، تمامی روسای ادارات باید در اداره حضور داشته باشند و به هیچ عنوان از شهرستان خارج نشوند.

بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد که نامه درخواست تعطیلی آمل در تاریخ ۹ مرداد ماه جاری از سوی رییس نظام پزشکی آمل برای فرمانداری این شهرستان ارسال شد، همچنین نظام پزشکی آمل خواستار تشکیل گشت سلامت به منظور جلوگیری از تجمعات بیش از  ۲ نفر شده و در نامه اش به فرمانداری بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرده است.

فرماندار آمل همچنین تاکید کرد: اتحادیه ها و اصناف باید با افزایش تیم های نظارت و گشت ها وضعیت بازار را رصد کنند  تا مکان هایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند در اسرع وقت پلمپ شود.

شریعت همچنین خواستار اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت خانه به خانه شد و گفت : در این شرایط افراد مبتلا باید قرنطینه را رعایت و از حضور در اجتماع خودداری کنند تا با همراهی از این وضعیت عبور کنیم.

موج پنجم کرونا در مازندران که از قرمز شدن شهرستان آمل در هشتم تیر ماه شروع شد ، هر روز بلندتر از قبل می‌شود و در حال حاضر بر اساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل  تعداد بستری‌شدگان کرونایی این استان از سه هزار و ۴۰۰ نفر عبور کرده و تعداد مراجعان سرپایی نیز روزانه به هشت هزار نفر رسیده است .

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط رنگ دو شهرستان سیمرغ و گلوگاه نارنجی اعلام شده است، در رنگ‌بندی جدید کرونایی برای برخی شهرستان‌های مازندران  از جمله آمل رنگ قرمز تیره یا کبود در نظر گرفته شده که وخامت وضعیت این استان را نشان می‌دهد، طبق گفته مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران، شهرستان های آمل و قائمشهر وضعیت حادتری نسبت دیگر شهرهای استان دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :