آخرین عناوین

سه شنبه 12 مرداد 1400-9:52 کد خبر:88629

از ماست که برماست:

دلتا در مازندران رکورد زد

مازندران این روزها گوی سبقت را در درگیری مردم به ویروس کرونا ربوده است و انگار دیگر گریزی از این ویروس نیست و باید همان قرنطینه‌ها تکرار شود


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مازندران این روزها گوی سبقت را در درگیری مردم به ویروس کرونا ربوده است و انگار دیگر گریزی از این ویروس نیست و باید همان قرنطینه‌ها تکرار شود، قرنطینه‌ای که می‌تواند معلول بی‌تفاوتی‌ها و بی‌خیالی و ساده‌انگاری مردم و بی‌مسئولانه عمل کردن مسئولان باشد.

انگار مردم این روزها فراموش کرده‌اند که کرونایی وجود دارد و بدون رعایت دستور العمل‌های ستاد کرونا همچنان دورهمی‌ها به قوت خود باقی است و نه تنها بسیاری از رفت و آمدها رعایت نشده بلکه دید و بازدیدها در مناسبت‌ها افزایش یافته و مردم بومی و غیربومی غافل از چشم تیزبین ویروس کرونا در تعطیلات عیدهای قربان و غدیر گذشته دلتا را میهمان مازندران کردند.

در این بین بسیاری از مردم در کنار ساده‌انگاری‌های مردم و بی‌تفاوتی‌ مسئولان جولان ویروس کرونا در مازندران را ناشی از تعطیلات اخیر در عید قربان و عید غدیر خم دانسته و بر این اعتقادند که ورود مسافران و کلان‌شهرنشینان در این گسترش دلتا ویروس بی‌اثر نیست.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع ویروس دلتا این موج بزرگ کرونا را ناشی از عادی‌انگاری‌ها و کاهش شدید سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم عنوان کرده است.

وی می‌گوید: متاسفانه مردم توجهی به هشدارها و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی ندارند و تعطیلی‌های اخیر و تردد افراد به استان مازندران موجب همه‌گیری این ویروس و درگیری شدید مازندران به دلتا ویروس شده است و تنها راه حل برون‌رفت از این معضل همچنان در خانه ماندن و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی و ماسک است.

آری اینجا در مازندران وضعیت قرمز است و بی‌خیالی مردم و بی‌تفاوتی مسئولان موجب جولان جدید دلتا ویروس شده است و شیوع ویروس کرونای جهش یافته هندی با نام دلتا موجب شده است که دوباره استرس و ناامنی بر جامعه حاکم و بسیاری از مردم از حداقل‌ها محروم شوند.

هنوز پیک چهارم کرونا در مازندران همچون بسیاری از نقاط کشورمان به طور کامل مهار نشده بود که ردپای پیک پنجم با کرونای دلتا دیده شد و آمار مبتلایان به کرونا امان مردم را برید.

شاید اعلام آمارهای روزانه مبتلایان به کرونا ویروس تکرای شده باشد اما براساس آنچه توسط علوم پزشکی و براساس امار رسمی اعلام شده است در آخرین آمار اعلام شده در روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه امسال تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های مازندران به ۳ هزار و ۴۰۴ بیمار کرونایی رسید و تعداد جان باختگان مازندران بر اثر ابتلا به کرونا ویروس براساس اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل به ۲۴ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میرهای اخیر با دلتا ویروس وحشتناک است و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان نمی‌توان با این شیوه فعلی کرونا را جمع کرد و باید همچنان که کادر درمان اعلام کرده‌اند؛ ضمن رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دوری از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها به انتظار فروکش کردن ویروس کرونا باشیم.

در کنار همه استرسی که از شیوع مجدد کرونا آن هم از نوع هندی داریم؛ خبر غم‌انگیزی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود و دل همه ما را اندوهگین می‌کند؛ تلاش‌های پرستاری است که با توجه به آنچه در فضای مجازی عنوان شده پرستار بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل  است و برای نجات جان مادرش که درگیر کرونا شده است؛ همه تلاشش را به کار گرفته است و تلاشش برای نجات جان مادرش دل هر انسانی را می‌لرزاند.

پرستاری که تلاش می‌کند لوله اکسیژن را به صورت مادرش بچسباند تا شاید از مرگ نجات یابد، غم‌انگیزترین تراژدی مرگ انسان‌هاست که در تاریخ ایران با کرونا به وقوع پیوست و ما غم‌انگیزتر از اینکه بسیاری از ماها می‌بینیم و می‌دانیم و رعایت نمی‌کنیم و با ساده‌انگاری جان خود و عزیزان‌مان را به خطر می‌اندازیم.

اگرچه ما تا زمان مخابره این گزارش موفق به برقراری تماس با این پرستار و شنیدن روزهایی که در کنار مادرشان بودند؛ نشدیم اما تلاش برای داشتن گفت‌وگویی با ایشان ادامه دارد و امیدواریم همه ما در این دوران که آینده روشنی از آینده ویروس کرونا نداریم؛ بیشتر تلاش کنیم تا با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به نجات جان خود و عزیزان‌مان کمک کنیم .

ظرف ۲۴ ساعت گذشته و تا روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه تعداد ۵۰۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند که ظرف همین مدت تعداد کل بستری شدگان به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر با ۳۵۴ بیمار بدحال رسیده است و ۱۸ نفر فوت کردند و ۴۳۲ نفر از بیماران هم بهبودیافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

برهمین اساس و با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل هم در ۲۴ ساعت گذشته و تا ۱۱ مرداد ماه تعداد ۲۴۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های وابسته به این علوم پزشکی پذیرش شدند و هم اکنون یک هزار و ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۴۸ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و ضمن اینکه ۶ نفر از هموطنان مان در بابل فوت کردند اما در همین مدت ۱۶۱ بیمار از بیمارستان ترخیص شدند و این در حالیست که توان کادر درمان و امکانات ما همچنان محدود است.

آری توان کادر درمان و تجهیزات و امکانات نه تنها در مازندران بلکه در کل کشور محدود است و متاسفانه در این بین نه مسئولین کاری می‌کنند و نه مردم از ساده‌انگاری کرونا دست برمی‌دارند و در این دوران که افراد بسیاری از بین ما رفته‌اند و بسیاری از مشاغل تعطیل شده و افراد متضرر شده‌اند و تنها به حرف زدن اکتفا شده و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، باز هم کادر درمان هستند که باید گفت درود بر شرافت کادر درمان تا آخرین لحظه در کنار مردم هستند و با گذشتن از جان خود و عزیزان‌شان تلاش دارند تا مقابله جانانه با کرونا را در جامعه نهایدنه کنند.

متاسفانه این روزها با شیوع مجدد کرونا ویروس در پیک پنجم و شیوع ویروس دلتا که نتیجه ساده‌انگاری برخی از مردم است و با اعلام اینکه ۳ هزار و ۴۰۴ تخت بیمارستانی مازندران در اشغال بیماران کرونایی تنها می‌توان گفت که از ماست که برماست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :