آخرین عناوین

يکشنبه 6 تير 1400-14:2 کد خبر:88441

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

کروناگردی در سواحل مازندران/ شمار بستری‌شدگان رو به افزایش است

از روزهای گذشته شمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران رو به افزایش بوده و وضعیت شلوغی که در سواحل این استان حاکم شده می‌تواند موجب افزایش بیشتر ابتلا به کرونا در مازندران شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، خیل عظیمی از مسافران و گردشگران در روزهای آغازین فصل تابستان به همراه خانواده برای گذراندن اوقات فراغت به استان مازندران سفر کردند.

نکته قابل توجه، اینکه متاسفانه اغلب این افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ماسک ندارند و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت نمی‌شود.

از سوی دیگر، از روزهای گذشته شمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران رو به افزایش بوده و این وضعیتی که در سواحل مازندران حاکم شده می‌تواند موجب افزایش بیشتر ابتلا به کرونا در این استان شود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت این بیماری در استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 72 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد 53 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون 276 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 50 نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و یک نفر نیز در 24 ساعت گذشته فوت کرد.

نکته حائز اهمیت، اینکه گفته شده مبادی ورودی استان برای ورود خودروهای با پلاک غیربومی ممنوع بوده اما شاهد حجم زیادی از خودرو با پلاک‌های غیربومی در تفرجگاه‌های استان هستیم که گویا به شکل‌های ممکن توانستند وارد این استان شوند و بعضا" حاضرند هزینه جریمه‌های میلیونی را تقبل کنند اما از سفر خود باز نمانند.

در عین حال به گفته سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران، مبادی ورودی استان برای ورود پلاک‌های غیر بومی بسته بوده و 34 هزار و 499 دستگاه خودروی غیربومی که از ابتدای امسال تاکنون قصد ورود به مازندران را داشتند، جریمه شدند.

وی افزود: پلیس در مبادی ورودی استان در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و محور‌های شرقی و غربی استان به صورت ایست و بازرسی مستقر شده و اجازه تردد به خودرو‌های غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهد.

سرپرست پلیس راه مازندران ادامه داد: از ابتدای امسال 11 هزار و 822 خودرو با پلاک غیر بومی که قصد ورود به استان را داشتند به استان‌های خود بازگردانده شدند.

در مجموع با شرایط حاکم و عادی‌انگاری کرونا از سوی مسافران احتمال افزایش ابتلا و بستری در این استان خیلی دور از ذهن نبوده و در روزهای آینده باید شاهد تغییر رنگ شهرهای با وضعیت زرد به نارنجی و حتی قرمز در این استان باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :