آخرین عناوین

يکشنبه 6 تير 1400-14:2 کد خبر:88440

افزایش 2.5 برابری غریق در مازندران/خرداد پرحادثه سواحل مازندران با 18 غرقی

پزشکی قانونی مازندران از افزایش دو نیم برابری تعداد غرقی‌های مازندران نسبت به سال گذشته با 18 غرقی در خردادماه خبر داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، غرقی‌های دریا با آغاز فصل گرما پای ثابت آمارهای پزشکی قانونی و سایر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

اگرچه دستگاه‌های اجرایی چندان علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن تعداد فوتی‌های در دریا ندارند اما پزشکی قانونی با توجه به رسالتی که در اختیار دارد به جهت اقدامات پیشگیرانه واقعیت‌های حوادثی سواحل استان مازندران را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

انتظار است که پس از انتشار اطلاعات و اخبار پزشکی قانونی متولیان امر به فکر رفع آسیب و چالش‌های پیش رو باشند، تاخیر دستگاه‌های اجرایی و اصرار به حضور آنها در سطح سواحل یکی از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخت شده است.

با وجود تعطیلات متعدد خردادماه بر اساس تجربه ثابت شده است که حضور مسافران در سطح سواحل افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن شاهد افزایش تعداد غریق در مازندران هستیم.

اگرچه ممکن است اجرای طرح‌های دریا برای مسئولان اجرایی و کشور هزینه‌های را در بر داشته باشد اما خسارت‌های کشته شدن ۱۸ نفر در سطح سواحل مازندران با هیچ پول و اعتباری قابل جبران نیست و انتظار است که متولیان امر در سطح کشور و استان برنامه‌ مدونی برای ساماندهی سواحل در کشور عملیاتی کنند.

آمارهای پزشکی قانونی و افزایش دو نیم برابر تعداد فوتی‌های دریا در خردادماه مبین تاخیر حضور ناجیان غریق و اجرای دیرهنگام طرح‌های دریا دارد.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در سواحل استان مازندران طی خردادماه را ۱۸ نفر اعلام کرده است.

وی تعداد غرقی‌های سال گذشته خردادماه را هشت نفر اعلام کرد است.

براساس این گزارش، تفاوت آماری سال گذشته و امسال و افزایش دو نیم برابری نسبت به سال ۹۹ مربوط به محدودیت‌های کرونایی سال گذشته بوده است که بررسی روند فوتی‌های سال ۹۷ و حتی سال‌های قبل تر نشان از بالا بودن تعداد غرقی‌ها در خردادماه دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با اشاره به غیربومی بودن غرق شدگان دریا در استان، گفت: شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا و عدم آگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر از دلائل بروز حادثه برای گردشگران دارد.

از دیگر موضوعاتی که پزشکی قانونی به آن اشاره کرد و انتظار است که متولیان امر حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشند،بالا بودن تعداد غریق در سواحل محمود آباد و چالوس است.

جوان بودن سن افراد غرق شده هم از موضوعاتی است که عباسی به آن اشاره کرد و میانگین سنی افراد غرق شده را ۲۱ تا ۳۰ ذکر کرده است.

در حالی که پزشکی قانونی مرجع رسمی آمارها فوتی‌ها در کشور محسوب می‌شود، رئیس هیأت نجات غریق تعداد افراد غرق شده در سواحل استان مازندران را ۹ نفر اعلام کرده است که به نظر می‌رسد مسؤولان نجات غریق در زمان انتشار آمارها نیاز است که از پزشکی قانونی استعلام لازم را دریافت کنند.

براساس این گزارش، یکی از مواردی که بسیاری از افرادی که در سواحل استان مازندران غرق می‌شوند کم توجهی به جریان شکافنده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :