آخرین عناوین

چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399-16:9 کد خبر:78083

معاون استاندار مازندران خبر داد:

شهر بلده نور در معرض شدید مخاطرات سیل قرار دارد

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اجرای سیل بند در شهرهای مناطق کوهستانی استان، گفت: شهر بلده نور در معرض شدید مخاطرات سیل است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، مهدی رازجویان  امروز در جلسه مدیریت بحران مازندران با محوریت بررسی سیل بلده اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر بلده در معرض خطرات شدید سیل است، دیوارسازی شش کیلومتری  شهر بلده باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا رعایت ضوابط و مقررات آب منطقه ای پیرامون رودخانه‌ها ضروری است لذا دانش رودخانه ای باید در مورد مسائل این حوزه به صورت دقیق لحاظ شده و  نظرات کارشناسی در حوزه رودخانه‌ها می‌تواند کمک حال شهرداران در شهرهای مختلف باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: گسیل کردن ماشین آلات در منطقه بلده در روزهای آینده توسط راهداری صورت گیرد و همچنین معدنداران جهت ترمیم این محور باید پای کار بیایند.

رازجویان یادآور شد: جابجایی و احداث فیبر نوری در منطقه بلده باید به صورت استاندارد و با توجه به شرایط جغرافیایی این منطقه فیبر نوری به سمت مناطق کوهستانی هدایت شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تثبیت اعتبارات سر دهنه‌های کشاورزی استان باید به  صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در 48 ساعت آینده بررسی میدانی و آغاز دیوارسازی در منطقه بلده توسط دستگاه‌های مرتبط خدمات رسان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: منابع مالی رودخانه‌ها جوابگوی اجرایی کردن عملیات پیشگیرانه و مقابله با سیل نیست و دستگاه ها باید نسبت به قطع درختان زائد جهت جلوگیری از طغیان شدن رودخانه ها اقدام کنند  و سر دهنه آب بندان‌ها باید ساماندهی شوند تا با هر سیلی دچار خسارت نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :