آخرین عناوین

دوشنبه 27 مرداد 1393-23:23 کد خبر:721

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد:

بهره مندی 25 هزار خانوار مازندرانی از مزایای پروژه‌های آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه در هفته دولت پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 25 هزار و 232 خانوار مازندرانی از مزایای این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند.


به گزارش خزرخبر و  به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه در هفته دولت پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: 25 هزار و 232 خانوار مازندرانی از مزایای این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند.

وی افزود: پروژه‌های آبرسانی در شهرهای زیراب، خوشرودپی بابل، گلوگاه بابل، فریدونکنار، محمودآباد، چمستان، نور، هچیرود چالوس، نشتارود، بهشهر، قائمشهر، آمل و رامسر با صرف اعتبار 40 میلیارد و 300 میلیون ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز 6 حلقه چاه با ظرفیت آبدهی 213 لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول 11 هزار و 160 متر، احداث مخزن بتنی به حجم 150 مترمکعب، بهسازی و مهندسی مجدد 11 حلقه چاه با افزایش آبدهی به میزان  165 لیتر در ثانیه، احداث پنج رشته خط انتقال نیرو به قدرت 210 کیلووات به طول 530 متر، حصارکشی به طول 340 متر، محوطه‌سازی به مساحت یک هزار متر مربع و احداث اطاقک چاه به مساحت 120 متر مربع است.

ذاکری ادامه داد: در شهر زیراب به منظور ذخیره مطمئن برای ساکنان مناطق بالا زیراب و ایجاد نواحی فشاری مستقل و رفع کمبود آب، احداث مخزن بتنی به حجم 150 متر مکعب و اجرای خط انتقال آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه این پروژه از سال 90 آغاز شد، افزود: پروژه آبرسانی شهر زیرآب با صرف دو هزار و 700 میلیون ریال اعتبار 200 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ذاکری تصریح کرد: در راستای افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در فصل تابستان، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 25 لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال آب به طول 550 متر و اجرای خط انتقال نیرو به قدرت 30 کیلووات، احداث اطاقک، حصارکشی و محوطه‌سازی با اعتبار 3 هزار و 500 میلیون ریال و در برگیری یک هزار و 500 خانوار در شهر خوشرودپی بابل به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.

وی از بهسازی و مهندسی مجدد یک حلقه چاه با افزایش آبدهی 10 لیتر در ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ و خط نیرو به قدرت 50 کیلووات با صرف یک هزار و 200 میلیون ریال در شهر گلوگاه از توابع بابل خبر داد و گفت: 600 خانوار از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با اشاره به تامین آب مسکن مهر فریدونکنار با اعتبار یک هزار و 200 میلیون ریال در هفته دولت اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه 152 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

ذاکری از تامین و آبرسانی به 480 واحد مسکن مهر در شهر محمودآباد خبر داد و گفت: در این پروژه خط انتقال آب به طول 4 هزار متر و شبکه توزیع آب به طول 270 متر با اعتبار 3 هزار و 200 میلیون ریال به اجرا درآمد که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در شهر محمودآباد نیز به منظور مقابله با کمبود آب به ویژه در فصل تابستان یک حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه حفر و تجهیز شد که 4 هزار و 200 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران میزان اعتبار صرف شده برای این پروژه را 2 هزار و 500 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این طرح از ابتدای سال 93 در دستور کار شرکت قرار گرفت.

ذاکری با بیان اینکه حفر یک حلقه چاه با آبدهی 15 لیتر در ثانیه و خط انتقال آب به طول 30 متر با اعتبار دو هزار و 500 میلیون ریال برای افزایش توان تامین آب در شهر چمستان به اتمام رسید، گفت: با بهره‌برداری از این طرح در هفته دولت یک هزار خانوار از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 38 لیتر در ثانیه اجرای خط انتقال آب به طول 100 متر و خط انتقال نیرو به قدرت 30 کیلووات و صرف 3 هزار میلیون ریال توان تامین آب در شهر نور افزایش یافته است که این طرح 2 هزار و 280 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران از بهسازی و مهندسی مجدد سه حلقه چاه با افزایش توان تامین به میزان 45 لیتر در ثانیه در شهر نور خبر داد و افزود: این پروژه با هزینه یک هزار میلیون ریال کمبود آب 2 هزار و 700 خانوار را برطرف می‌سازد.

این مسئول با بیان اینکه در شهر هچیرود چالوس حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 25 لیتر در ثانیه از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، گفت: در راستای افزایش تامین آب به منظور مقابله با کمبود آب به ویژه در ایام تابستان علاوه بر حفر یک حلقه چاه با آبدهی 25 لیتر در ثانیه، ایجاد خط انتقال آب به طول یک هزار و 200 متر و خط انتقال نیرو به قدرت 50 کیلووات با هزینه 6 هزار میلیون ریال نیز به اتمام رسید که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکری اظهار داشت: یک هزار و 500 خانوار از این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان نشتارود با صرف اعتبار 4 هزار و 500 میلیون ریال و حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 40 لیتر در ثانیه انجام شد، گفت: این طرح 2 هزار و 400 خانوار را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران ادامه داد: به منظور افزایش توان انتقال آب به شبکه توزیع از ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره، استفاده حداکثری از توان تولید و تامین فشار مناسب آب، توزیع عادلانه آب در تمام نقاط شبکه و کاهش هدررفت و رفع کمبود در نواحی مرتفع، خط انتقال و شبکه توزیع اصلی آب به طول یک هزار و 500 متر با اعتبار 6 هزار و 500 میلیون ریال در شهر نشتارود اجرا شد که 3 هزار خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

ذاکری از آبرسانی به شهرهای بهشهر، قائمشهر، بابل، آمل، نور و رویان و رامسر در راستای افزایش توان تامین به میزان 110 لیتر در ثانیه و مقابله با کمبود آب خبر داد و بیان داشت: به همین منظور بهسازی و مهندسی مجدد هفت حلقه چاه با اعتبار 2 هزار و 500 میلیون ریال و برخورداری 6 هزار و 600 خانوار انجام شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :