آخرین عناوین

دوشنبه 2 دی 1398-21:53 کد خبر:70889

انتقاد فرماندار ویژه تنکابن:

مردم تنکابن ۸ سال چشم انتظار ساخت بیمارستان تخصصی هستند

فرماندار تنکابن گفت: مردم این شهرستان هشت ساخت چشم انتظار ساخت بیمارستان تخصصی بوده و شهرستان از حضور پزشکان متخصص محروم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سید امیر حسینی جو شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی در بخشداری نشتاء بر ضرورت نظارت بر روند تشخیص بیماری‌ها، تراکم جمعیت در مطب‌ها، دارو محوری، انجام آزمایشات متعدد و هزینه سربار و تحمیلی به خانواده‌ها در امر درمان تاکید کرد و اظهار داشت: منکر تلاش پزشکان عزیز نیستیم اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تحریم‌ها، نابسامانی در انجام تعهدات بیمه‌ها و …، کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان کمک بزرگی به اقتصاد خانواده و گامی در کاهش نگرانی‌های مردمی است.

براساس این گزارش،وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت و درمان در خصوص اخطار در شیوع افسردگی در جامعه با ابراز تأسف از این خبر بیان داشت: یکی از عوامل عمده و تأثیرگذار در این اعلان خطر وزیر بهداشت را باید در مراکز درمانی و بیمارستانها جستجو کرد.

حسینی جو اضافه کرد: شهرستان تنکابن با قدمت تاریخی و دارا بودن وجهه مؤثر در معرفی پزشک، متأسفانه هشت سال چشم انتظار ساخت بیمارستان و چندین دهه از حضور متخصصین محروم بوده و مراکز درمانی مجبور به اعزام بیماران به شهرهای دیگر هستند.

نماینده عالی دولت در تنکابن با بیان اینکه کلینیک درمانی تأمین اجتماعی با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: اورژانس تنها بیمارستان شهرستان تنکابن علی رغم تلاش عوامل شهرستانی نیاز به حمایت جدی دارد.

وی ضمن تشکر از جان بابایی معاون وزیر بهداشت خواستار توجه ویژه وی به شرایط اورژانسی درمان در شهرستان تنکابن شد.

حسینی جو با بیان اینکه بسیاری از مراجعات به تهران در حوزه درمان و اداری است، تاکید کرد: ساخت بیمارستان‌های ۵۰۰ تختخوابی به بالا در شهرستان‌های محوری و فراهم کردن زمینه استقرار پزشکان متخصص در این مراکز ضمن کاهش رفت و آمد به تهران به کاهش هزینه‌ها نیز به آرامش عمومی کمک می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر مبنی بر اینکه بیمار نباید دغدغه‌ای جز موضوع بیماری داشته باشد، یادآور شد: نگاه اقتصادی به درمان باعث شده ساخت بیمارستان در پایتخت رو به افزایش و سیل اعزام‌ها به مراکز استان و تهران گسترش یابد و باید بررسی شود که به واقع چقدر در تحقق این فرمایش رهبری موفق بوده‌ایم.

فرماندار ویژه تنکابن در ادامه اظهار داشت: انداختن بار مشکلات به دوش دیگران و مکدر کردن خاطر مردم هنر نیست بلکه مسئول نظام جمهوری اسلامی ضمن شناسایی مشکلات باید راهکار اجرایی ارائه دهد، زیرا مردم به وظیفه خود عمل کردند و باید همه تلاش کنیم اراده شخصی به اراده عمومی بدل شود.

این مسئول با بیان اینکه امروز متأسفانه عده‌ای سهواً و جماعتی عمداً فقط به خبرهای منفی، زرد و ناامید کننده می‌پردازند، خاطرنشان کرد: انسان نیاز به شادی، امید و انگیزه دارد و اگر مردم را خوب بشناسیم و به جای سیاه نمایی به برنامه محوری روی بیاوریم با ظرفیت اجتماعی که در کشور وجود دارد، بسیاری از چالش‌ها حل می‌شود.

وی بیان داشت: فراهم کردن آرامش و ثبات برای مردم یک خواسته دستوری و تزریقی نیست، بلکه همه باید تصمیم بگیرند با تحلیل درست از شرایط در ایجاد امنیت روانی جامعه تلاش کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :