آخرین عناوین

چهارشنبه 22 آبان 1398-9:46 کد خبر:69626

برای نخستین‌بار در کشور انجام شد:

ساری؛ آغاز‌کننده‌ی سه‌شنبه‌های مدیریتی در پارک‌ها

برای نخستین‌بار در کشور مقرر شد سه‌شنبه‌های هر هفته، شهروندان یکی از پارک‌ها در یکی از مناطق ساری، ارتباط مستقیمی با مدیر و کارشناسان فضای سبز شهر خود داشته باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از آوای خزر از ساری، صبح روز سه‌شنبه در بوستان ولایت مرکز مازندران شاهد اجرای یک برنامه متفاوت از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بودیم، اقدامی که برای نخستین‌بار در سطح کشور برگزار شده و می‌تواند الگویی برای تمامی شهرداری‌ها باشد.

براساس اعلام قبلی از سوی روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری، اکیپ این سازمان در بخش اورژانس گل و گیاه و ملاقات مردمی با مدیر در بوستان ولایت مستقر شد. در این برنامه گل‌های زیبایی نیز به عنوان هدیه سازمان فضای سبز ساری تقدیم حاضران شد.

عین‌الله احمدی سرپرست جوان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری با قدردانی از همکاران خود و ایده‌هایی که در فاصله کمی از تصدی مسئولیتی که به عهده گرفته است از سوی آنها سبب ارتباط بهتری با شهروندان شده است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری رسانه‌ها، زمینه توجه بیشتر شهروندان به محیط زیست، گل و گیاه و همچنین حفظ فضای سبز شهری فراهم شود.

 

* آغاز فعالیت اورژانس گل و گیاه و سه‌شنبه‌های مدیریتی در پارک‌های ساری

وی یکی از مهمترین کارهایی که مجموعه فضای سبز شهری ساری می‌توانست برای شهروندان رقم بزند را گفتگوی مستقیم با مدیر سازمان، بدون وجود درب‌های بسته عنوان کرد که به همین دلیل باتوجه به وجود 31 پارک در ساری، مقرر شد تا روزهای سه‌شنبه شهروندان محلات مختلف، شاهد حضور اکیپ سازمان فضای سبز در پارک محله باشند.

"این برنامه به صورت منظم اما به نوبت در یکی از مناطق شهر ساری صورت می‌گیرد، یعنی مدیر سازمان و اکیپ اورژانس گل و گیاه، سه‌شنبه این‌هفته را در یکی از پارک‌های منطقه یک، هفته بعد در یکی از پارک‌های منطقه 2 و هفته بعد نیز در یکی از پارک‌های منطقه 3 حضور می‌یابند تا بدین جهت، رضایت شهروندان حاصل شود".

احمدی درباره اورژانس گل و گیاه تصریح می‌کند که این ابتکار جهت آگاهی بیشتر مردم از نحوه نگهداری گیاهان به‌ویژه گل‌های زینتی، با حضور 2 دکترا و کارشناس ارشد گل و گیاه زینتی و همچنین تعدادی گیاهپزشک انجام شده است تا به مردم آموزش داده شود در صورتی‌که احیاناً گلی از حالت خود خارج می‌شود؛ از سر ناآگاهی از بین نرود بلکه اگر با مشاوره متخصصان گل و گیاه فرصتی برای احیای آن وجود دارد؛ به گیاه فرصت دوباره‌ای داده شود.

 

* راه‌اندازی اپلیکیشن اورژانس گل و گیاه در ساری

وی همچنین از راه‌اندازی به‌زودی اپلیکیشن در سایت سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری جهت ارتباط شهروندان با کارشناسان اورژانس گل و گیاه خبرداد که هم شهروندان می‌توانند با ثبت نام در سایت، گل‌ها را 30 تا 40 درصد پایین‌تر بخرند و هم مشاوره بگیرند.

این مدیر شهری با بیان اینکه نگاه به پارک‌ها باید تغییر کند و از آنجا که ساری شهر گردشگری‌یست؛ باید تمهیداتی برای ارتقای گردشگری در آن اندیشیده شود؛ معتقد است که سازمان فضای سبز با نهالکاری، رنگ‌آمیزی و فراهم‌آوردن بستری برای مراقبت از گل و گیاه با همکاری شهروندان و نگاه یکسان به تمامی محلات، می‌تواند در تحقق یک شهر گردشگری ممتاز موثر و سازنده باشد.

 

* فرسودگی 80 درصد ناوگان آبیاری ساری

احمدی در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که تکلیف ناوگان فرسوده فضای سبز ساری چه می‌شود؟ اعلام می‌دارد که 7 دستگاه ماشین آبیاری در سازمان وجود دارد که 80 درصد آنها فرسوده هستند. شهردار جدید با نگاه ویژه‌ای که به بخش فضای سبز دارد؛ برای خرید دستگاه‌های جدید دستور داده است که امیدواریم وام 4 درصدی دریافت و تجهیزات را نوسازی و به‌روز کنیم.

 

* هر بلوار به نام یک گل

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری از دو اقدام خوب دیگر در این سازمان خبرداد و تصریح کرد: یکی از آنها مربوط به گلکاری بلوارها و میادین می‌شود که هر کدام با نوع خاصی از گل و گیاه تزیین می‌شوند و به عنوان یک مشخصه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

"کار جدید دیگر این است که فضای سبز حاشیه پیاده‌روها را شناسنامه‌دار کنیم و آن را به‌صورت سند یکساله در اختیار علاقه‌مندان به محیط زیست قرار بدهیم، علاقه‌مندانی که در همان نزدیکی مغازه یا منزل دارند و از عهده پرورش و نگهداری گل برمی‌آیند".

وی از شناسایی درختان ناایمن و سربرداری آنها از اواسط مهرماه در ساری خبرداد و گفت: گستردگی درختانی که قدمت زیادی دارند و انحنایی که به‌واسطه ریشه سبب شکسته‌شدن جدول و تخریب کانال می‌شود از گذشته وجود داشته و اکنون کار ما را سنگین می‌کند اما از عهده آن برمی‌آییم.

سرپرست سیما، منظر و فضای شهری ساری در پایان بار دیگر از همکاران خود در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری قدردانی کرد و از شهروندان خواست، درخواست‌های خود از این سازمان با شماره 33606006 الی 8 در میان بگذارند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :