آخرین عناوین

سه شنبه 2 مهر 1398-16:16 کد خبر:69273

خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

دغدغه ای به نام «زباله» در مازندران/ توقف انتقال زباله به جویبار

بررسی برآیندها حکایت از آن دارد که بحران زباله در مازندران در آستانه انفجار قرار دارد و شهرهای مختلف، برای حل این معضل، طلای کثیف را به مناطق یکدیگر پاسکاری می کنند.


خزرتیترخبر: هنوز دمل چرکین زباله در عمارت بابل، جاده معدن نوشهر، داخل جنگل های هیرکانی در گوشه و کنار استان، مناطق شرقی و غربی حل نشده، و همه چشم ها به زباله سوزهایی خیره شده که عمربرخی از آنها از یک دهه نیز فراتر رفته است.

ساری، مرکز استان مازندران  بیش از دیگر مناطق با بحران زباله روبرو است و دفن و دپوی زباله در این شهر نیز در سال های اخیر به یک دردسر تبدیل شده است.

انتقال زباله ساری به جویبار و دپو در این شهرستان، بازتاب هایی در محافل و شبکه های مختلف اجتماعی داشته است اما متولیان شهری می گویند جلوی انتقال زباله ساری به جویبار را گرفتیم.

محمد فقیه رئیس شورای شهر جویبار با بیان اینکه در شرایط بحرانی شهرهای هم جوار همدیگر را حمایت می کنند، گفت : مدتی است مرکز استان در خصوص دپوی زباله با مشکل مواجه شده است در همین راستا طبق دستوری از استان به مدت ۳ روز زباله شهر ساری به شهرهای قائمشهر ، نکا ، بهنمیر و جویبار انتقال داده شد.

وی با اعلام اینکه این انتقال در زمان شهردار سابق بوده و اعضای شورا نیز در جریان این انتقال نبودند، تصریح کرد : اگر اعضای شورا در جریان بودند اطلاع رسانی بهتر انجام می شد و خود شهرداری نیز می بایست اطلاع رسانی لازم را در سایت شهرداری انجام می داد تا این همه بحث در خصوص این مسئله در فضاهای مجازی انجام نمی شد.

فقیه خاطر نشان کرد: این انتقال زباله فقط به مدت ۳ روز و حجم زباله در ۲ ماشین انجام شد و اکنون نیز خاتمه یافته است.

همچنین شهردار جویبار با بیان اینکه مدتی است شهر ساری درگیر بحران زباله شده است ، گفت : نیاز است شهرهای هم جوار نیز در این خصوص که مشکلی برای مرکز استان بوده است به کمک بشتابند.

همت محمدنژاد با اشاره به اینکه کارخانه زباله سوز ساری نهایتا تا یک سال آینده راه اندازی می شود ، افزود : افتتاح این کارخانه به نفع شهرهای هم جوار ساری و به خصوص جویبار خواهد بود چرا که در آینده مشکل دفع زباله جویبار نیز برطرف می شود.

وی با تاکید براینکه باید بحث تفکیک زباله از مبدا را جدی بگیریم اظهار داشت : این کار در جویبار آغاز شده و در ادامه نیز شاهد کاهش حجم زباله تا حدود ۵۰ درصد نیز خواهیم بود.

با انتقال زباله ساری به جویبار مخالفت کردم

شهردار جویبار بیان کرد : از زمانی که به عنوان شهردار جویبار فعالیت خود را آغاز کرده ام هیچ زباله ای به جویبار انتقال داده نشده است ، حتی از استانداری با بنده تماس گرفته شد اما با توجه به وضعیت حاد زباله در این شهر با انتقال زباله مخالفت کرده ام که خوشبختانه مسئولین استانداری نیز این مسئله را درک کرده اند.

در عین حال فرماندار جویبار نیز افزود : به طور غیررسمی موضوع به بنده اطلاع رسانی شده و بنده در حال بررسی صحت و سقم  این مسئله هستم.

سید علی اسد بیان کرد : در ۳ روز آینده صحت این موضوع را اعلام خواهم کرد.

روزانه سه هزار تن زباله در مازندران تولید می شود و این میزان در ایام تعطیل به دو برابر نیز می رسد و تمام این حجم طلای کثیف در دل جنگل ها، حاشیه ساحل و یا طبیعت بکر مازندران به صورت غیربهداشتی دپو می شود، ساخت زباله سوز در ساری، نوشهر طبق وعده مسئولان روزهای نهایی را می گذارند و شمارش معکوس برای افتتاح آن از سال قبل آغاز شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :