آخرین عناوین

سه شنبه 26 شهريور 1398-17:2 کد خبر:69213

رئیس هیأت نجات غریق مازندران خبر داد:

پایان زندگی 29 نفر در روزهای طوفانی و نیمه‌آرام دریا

رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: از آغاز طرح‌های دریا تا 21 شهریور ماه امسال تعداد غریق در دریای مازندران به 29 تن رسید که 14 تن در روزهای طوفانی، 11 تن در روزهای نیمه‌آرام و چهار تن در روزهای آرام دریا غرق شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، طرح دریا همانند سال‌های گذشته از ابتدای فصل گرم سال یعنی یکم خرداد آغاز شد اما امسال موضوعی که بسیار واضح بود افزایش روزهای مواج و طوفانی و نیمه‌آرام دریا بود که این موضوع بار مضاعفی را بر دوش ناجیان غریق تحمیل کرد.

مسافران وقتی وارد ساحل می‌شوند چه بسیار از آنان نخستین بار است با آبی بیکران می‌شوند برایشان تفاوتی ندارد دریا طوفانی است یا آرام، آلوده است یا سالم تنها چیزی که به آن فکر می‌کنند این است تنی به آب بزنند.

امسال نیز بیشترین مشکلاتی که ناجیان غریق با آنان مواجه بودند عدم همکاری مردم و توجه نکردن به توصیه‌های ناجیان غریق بوده است حتی سوت زدن‌ها و تذکر دادن‌های ناجیان غریق موجب درگیری شده و مسافران اذعان داشتند ناجیان غریق مانع شادی آنان بوده و یا سوت زدن‌های ناجی را موجب بی‌احترامی به خود دانسته درحالی ناجی آموزش دیده تا سوت بزند.

امسال بیشترین روزهای دریا طوفانی بود و بیشترین غریق نیز مربوط به این روزها بود پس این موضوع را به‌صورت واضح نشان داده علاوه بر این اگر فردی در روز آرام درحال غرق شدند یک ناجی هم برای نجاتش کافی است ولی در روزهای طوفانی شاید چهار ناجی هم برای نجات یک غریق در دریا کافی نباشد.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران ، اظهار کرد: از آغاز طرح‌های دریا تا 21 شهریور ماه امسال تعداد غریق در دریای مازندران به 29 تن رسید که براساس بررسی صورت گرفته  14 تن در روزهای طوفانی، 11 تن در روزهای نیمه‌آرام و چهار تن در روزهای آرام دریای مازندران غرق شدند.

نقی کریمیان افزود: وضعیت دریا در سال گذشته 59 روز آرام، 33 روز نیمه‌آرام و 21 روز طوفانی بود ولی امسال 26 روز آرام، 40 روز نیمه‌آرام و 47 روز طوفانی بوده است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در ادامه ، اظهار کرد: وضعیت شنا از ابتدای دریا(اول خرداد ۹۸) تا ۲۵ شهریور 31 روز شنا ممنوع و 29 روز برای شنا مناسب نبود و توصیه نمی‌شد.

سیدباقر سلطانی افزود: از آغاز طرح‌های دریا تاکنون 9 اطلاعیه و سه اخطاریه صادر شد.

وی درباره وضعیت دریای مازندران تا پایان هفته، گفت: در این مدت دریای مازندران به‌صورت موج کوتاه بوده و بیشینه ارتفاع موج تا ۷۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در پایان اعلام کرد: شنا در دریای مازندران طی این مدت با رعایت جوانب احتیاط و هماهنگی با ناجیان غریق منطقه بلامانع است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :