آخرین عناوین

چهارشنبه 20 شهريور 1398-20:4 کد خبر:69172

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران خبر داد:

هیچ زائر مازندرانی در میان جان‌باختگان و مجروحان حادثه کربلا نیست

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با بیان اینکه هیچ زائر مازندرانی در میان کشته و مجروحان حادثه کربلا نبوده است، افزود: تا کنون حدود 16 هزار مازندرانی برای مراسم اربعین امسال ثبت نام کرده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، روز گذشته با ازدحام جمعیت در حرم امام حسین (ع) در کربلا، عده‌ای از زائران در هجوم دسته‌جات عزاداری آسیب دیدند.

در این حادثه بیش از ۳۰ نفر به شهادت رسیده و حدود ۱۰۰ تن مجروح شده‌اند، که زائران ایرانی نیز در میان کشته و مجروح‌شدگان هستند.

سید حبیب‌اله ساداتی مدیرکل حج و زیارت استان مازندران ، در ارتباط با حادثه روز گذشته در کربلا اظهار کرد: هیچ زائر مازندرانی در میان کشته و زخمی‌های ازدحام جمعیت در حرم امام حسین (ع) نبوده‌اند و هنوز هیچ گزارشی مبنی بر وجود زائران مازندرانی در این حادثه دریافت نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام برای مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان از یکم شهریورماه آغاز شده است، افزود: تا کنون حدود 12 هزار نفر برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و از روز گذشته نیز اعزام زائران آغاز شده و اولین گروه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران بیان کرد: توصیه ما به مردم این است که در سامانه اینترنتی (سماح) با پرداخت 25 هزارتومان برای اعزام به مراسم اربعین ثبت‌نام کنند تا از بیمه و دیگر خدمات نیز بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش، به گفته مدیرکل حج و زیارت استان مازندران، سال گذشته حدود 51 هزار مازندرانی در مراسم اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :