آخرین عناوین

دوشنبه 18 شهريور 1398-0:55 کد خبر:69146

معاون معدنی اداره کل صمت مازندران خبر داد:

انفجار معدن در چمستان نور 2 کشته و مجروح برجای گذاشت

معاون معدنی اداره کل صمت مازندران با تایید خبر مرگ معدن کار مازندرانی، از کمبود تعداد بازرسان معدن با توجه به تعداد معادن موجود گلایه کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حوادث معدنی در استان تقریبا به پای ثابت خبرها و گزارش‌های رسانه‌ای تبدیل شده است و به صورت میانگین هر ماه خبر حادثه‌ای معدنی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

حادثه معدنی در محور تهران شمال و کشته شدن سه نفر در محل حادثه در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری، کشته شدن دو نفر در معدن ذغال سنگ سوادکوه و امروز هم خبر فوت معدن کار 40 ساله منطقه چمستان از جمله خبرهای تلخ حادثه‌ای معدن است که انتشار یافته است.

ذکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران در تشریح این حادثه اظهار کرد: یک فرد 40 ساله در اثر انفجار و ریزش معدن فوت کرده و دیگر کارگر 38 ساله این معدن به مرکز درمانی چمستان نور منتقل شده است.

در ارتباط با علت این حادثه با شریفی معاون معدنی اداره‌کل صمت مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی با اعلام اینکه حساسیت در ارتباط با حادثه معدنی زیاد شده است، افزود: همکاران اداره شهرستان و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از نزدیک به محل حادثه اعزام شدند.

شریفی خاطرنشان کرد: پس از بازدید اولیه گزارش سه ساعته و سه روزه از وضعیت معدن دریافت می‌شود.

وی با اعلام اینکه در این حادثه یک کارگر از سه کارگر داخل تونل فوت کرده است، بیان کرد: دو نفر از کارگران از تونل خارج شدند.

معاون معدنی اداره‌کل صمت مازندران اضافه کرد: بررسی دقیق‌تر در روز چهارشنبه در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمی‌شود، پیش از بروز حادثه نسبت به جلوگیری از آن اقدام کرد، گفت: تعداد حوادث باید به سمت صفر سوق داده شود، معدن از حساسیت خاصی برخودار است.

شریفی با اعلام اینکه برای جلوگیری از حادثه‌های معدنی نیاز به همراهی مسئولان و متولیان امر داریم، افزود: حساسیت نسبت به عملکرد مسئولان فنی به صورت جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئول ایمنی و  سرپرست کارگاه باید به صورت جدی نظارت‌ها را اعمال کنند، در حادثه سوادکوه فرد فوت شده کارگر تازه کار معدن بوده است.

معاون معدنی اداره‌کل صمت مازندران خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای بازرسی ما با تعداد معادن استان همخوانی ندارد، این موضوع تنها مربوط به مازندران و اداره صمت نیست و در سایر ادارات هم این وضعیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: کارگر بالای 25 نفر باید مسؤول ایمنی داشته باشد، اداره کار به صورت مستقیم با این واحدها در ارتباط بوده و مسئول فنی هم از جانب مهندسی معدن انتخاب و معرفی می‌شود.

شریفی با اعلام اینکه معادن ذغال سنگ در شمال کشور به ویژه در منطقه نور در نقاط جنگلی قرار دارد، افزود: افراد در این منطقه هر فردی در زمین شخصی خودش یا با اجازه از منابع طبیعی نسبت به خروج ذغال سنگ از بستر زمین اقدام می‌کند که به آنها معدن گفته نمی‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :