آخرین عناوین

شنبه 9 شهريور 1398-20:43 کد خبر:69105

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:

سوزاندن کاه و کلش 91 نفر را راهی مراجع قضایی کرد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 610 مورد بازدید از مزارع سطح استان در شهرهای مختلف انجام شده که از این میزان 91 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، «برخورد قانونی با سوزاندن علوفه در مازندران» سؤالی بوده که مخاطبان این رسانه خواستار پیگیری آن شدند که در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ نسبت به جلوگیری از سوزاندن علوفه‌های برنج در مازندران که باعث مشکلات تنفسی برای مردم در شهرهای مازندران شده تدبیر فوری اندیشیده شود و با صاحبان زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی انجام شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی از مزارع موجب از بین رفتن میکروارگانیسم‌های خاک شده که کیفیت خاک را تغییر می‌دهد.

محمودعلی رکنی با اشاره به مشکل ماده آلی در خاک، افزود: علاوه بر چالش‌های حوزه خاک، سوزاندن کاه و کلش موجب آلودگی تنفسی شده  که شایسته مردم ما نیست.

وی اضافه کرد: بیشتر سوزاندن کاه و کلش در مزارع اطراف جاده‌های استان رخ می‌دهد که این امر موجب کاهش دید رانندگان و در نتیجه افزایش تصادفات می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: در ارتباط با حل این مشکل گشت‌های حیط زیست در این زمینه فعال شده و به‌طور جدی برخورد با این مشکل را در دستور کار قرار دادند.

رکنی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 610 مورد بازدید از مزارع سطح استان در شهرهای مختلف انجام شده که از این میزان 41 مورد اخطار و تذکر و 91 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک سوزاندن کاه و کلش ممنوع بوده و همچنین ماده ۴۵ قانون حفط جنگل‌ها و مراتع کشور آتش زدن نباتات در مزارع و باغ‌های داخل و یا مجاور جنگل ممنوع است.

معاون محیط زیست مازندران ادامه داد: همچنین متخلفانی که اقدام به این کار می‌کنند طبق ماده ۶۸۸ قانون تعزیزات مجازات آنان یک سال حبس و پرداخت جزای نقدی بین ۲۰۰هزار تا یک میلیون تومان است.

رکنی با اعلام اینکه جهادکشاورزی در این زمینه برای فرهنگ‌سازی بحث آموزش کشاورزان را در دستور کار قرار دارد، گفت: باتوجه به اینکه ماموران محیط زیست در سطح استان با این موضوع برخورد می‌کنند درخواست ما از مردم این است درصورت مشاهده این معضل موارد را به شماره تلفن‌های 33358813 تا 15 با پیش شماره 011 اداره کل محیط زیست مازندران اطلاع دهند تا بتوانیم با این معضل برخورد کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :