آخرین عناوین

چهارشنبه 5 تير 1398-17:19 کد خبر:67742

تابستان بحرانی در انتظار مردم مازندران

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مصرف برق در فصل تابستان باید در استان مدیریت شود، گفت: تابستان بحرانی در انتظار مردم مازندران خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، رضا غفاری امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: برق یک سرمایه ملی است که در فصل گرما برای جلوگیری از فروپاشی شبکه یعنی قطع باید همه مشترکان خانگی و اداری همکاری کنند زیرا دو هزار و 228 مگاوات ظرفیت شبکه توزیع برق استان است.

وی افزود: اقلیم مازندران در نقاط مختلف متفاوت بوده به عنوان مثال در خطیرکوه سیل اما در نیالا برف داشتیم که با همکاری مردم و بسیج، سیل سوادکوه مدیریت شد و بعد از یک هفته این منطقه برق‌دار شده است.

غفاری گفت: شرایط تابستان زودتر از موقع آغاز شد و 29 روز بحرانی با 36درجه دمای هوا را پیش رو داریم که انتظار داریم همه کمک کنیم تا مصرف برق را به درستی مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: 654 میلیارد تومان درآمد شرکت توزیع برق در سال گذشته بوده که 25 درصد به خود شرکت بر می‌گردد، همچنین تولید برق از طریق سوخت مازوت در نیروگاه، نیروگاه آبی و یا تبدیل انرژی گازی به برق بوده که 20 درصد ادارات مکلف شدند از انرژی خورشیدی استفاده کنند در شهرک صنعتی 17 درصد پنل خورشیدی استفاده می‌کند.

مدیرعامل توزیع برق مازندران گفت: باید مدیریت مصرف را به درستی انجام دهیم و در این زمینه تغییر ساعات ادارات از ساعت 6.30 تا 13 و 30 دقیقه است که انتظار داریم 64 مگاوات صرفه جویی شود.

وی گفت: بانوان و مادران خانه دار نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارند و انتظار داریم از ساعت12 تا 16 از وسایل پرمصرف اتو، چرخ گوشت، جاروبرقی، ظرفشویی و دیگر وسایل برقی استفاده نکنند و ادارات نیز درجه کولر را روی 24 تا 26 تنظیم کنند.

معاون شرکت توزیع برق مازندران نیز گفت: حمایت از توسعه الکترونیک از اول مرداد قبوض حذف و مبلغ پرداخت به صورت پیامک به صاحب مشترکین اعلام می‌شود.

بهزاد زینتی افزود: هزینه برق در گذشته 21 تومان بود اما اکنون با افزایش قیمت کاغذ به 120 تومان رسیده و سالانه هشت میلیون قبض چاپ نمی‌شود که در این امر صرفه جویی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :