آخرین عناوین

شنبه 1 تير 1398-11:38 کد خبر:67693

ایرانگان گزارش می دهد:

سوپر استارهایی که از سمعک استفاده می‌کنند

افزایش آگاهی افراد کم‌شنوا، گردش انبوه اطلاعات و عرضه متنوع سمعک موجب شده تا دید منفی نسبت به سمعک از بین ببرد و به تازگی سوپر استارهای‌ مشهور در کمپین‌های آگاهی بخشی در خصوص کم‌شنوایی شرکت کرده‌اند.


خزرتیترخبر:در حال حاضر، حدود 446 میلیون نفردر سرتاسر دنیا وجود دارد که از درجه‌ای از کم‌شنوایی رنج می‌برند، در گذشته استفاده از سمعک تابو بود و خیلی‌ها به دلیل ترس از واکنش منفی جامعه تمایلی به استفاده از آن نداشتند، خوشبختانه آن زمان‌‍‌ها گذشته و بسیاری از افراد کم‌شنوا دید مثبتی نسبت به استفاده از سمعک پیدا کرده‌اند.

افزایش آگاهی افراد کم‌شنوا، گردش انبوه اطلاعات و عرضه متنوع سمعک موجب شده تا دید منفی نسبت به سمعک را که زمانی در جوامع وجود داشت از بین ببرد، یکی از مواردی که کمک می‌کند تا افراد احساس بهتری نسبت به مشکل کم‌شنوایی‌شان داشته باشند درک این مسئله است که آن‌ها تنها نیستند.

دانستن این موضوع که دیگران نیز با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند تا حدی از ترس انزوا و درک نشدن‌شان می‌کاهد.

به تازگی، سوپر استارهای‌ مشهور بسیاری از جمله خوانندگان و بازیگرهایی مانند میک جگر، استینگ، برایان ادمز و مگی گجینهال در کمپین‌های آگاهی بخشی در خصوص کم‌شنوایی به طور فعالانه‌ شرکت کرده‌اند.

این کمپین‌ها با هدف نشان دادن دغدغه‌ها و شیوه‌های درمان احتمالی و توضیح این حقیقت که کم‌شنوایی می‌تواند برای همه‌ی انسان‌ها اتفاق بیافتد برگزار می‌شوند.

در این میان، مشاهیر بسیاری هستند که آشکارا مشکل کم‌شنوایی خود را پذیرفته‌اند و از ترس گذشته و بهبود کیفیت زندگی‌شان پس از انجام آزمایشات مربوط به ادیولوژی و استفاده از سمعک با مردم صبحت کردند. چنین مواردی اغلب باعث انگیزه دادن به دیگران جهت اقدام برای درمان کم‌شنوایی‌شان می‌شوند.

با پیشرفت رشته ادیولوژی یا شنوایی سنجی، تنها تعداد انگشت‌شماری از مشکلات مربوط به کم‌شنوایی را نمی‌توان با بهره‌گیری از سمعک درمان کرد.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی سوپراستارهای مشهوری بپردازیم که اجازه ندادند مشکل کم‌شنوایی‌شان سد راه موفقیت‌‌شان شود.

بیل کلینتون

چهل و دومین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مثل خیلی‌ها سعی داشت تا کم‌شنوایی‌اش را نادیده بگیرد، احتمالا مشکل کم‌شنوایی بیل کلینتون مربوط به دوران نوجوانی و جوانی‌اش می‌شود زمانی که او در حوزه موسیقی فعالیت می‌کرد.

بیل کلینتون در سن 51 سالگی و در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش مجبور به استفاده از سمعک نامرئی شد،حالا، او یکی از حامیان استفاده از فن‌آوری سمعک است و حتی به آفریقا جهت ترویج سلامت شنوایی سفر کرده‌ است.

جودی فاستر

جودی فاستر برنده جایزه اسکار برای مدت‌های طولانی است که از سمعک نامرئی استفاده می‌کند. با این حال، او همیشه از استفاده از این فن آوری احساس بدی داشته است،این بازیگر همچنین از سرگیجه رنج می‌برد که به احتمال قوی مربوط به مشکل کم‌شنوایی‌ او می‌شود، با این حال، هیچکدام از این مشکلات نتوانستند او را از رسیدن به موفقیت بازدارند.

هلی بری

داستان کم‌شنوایی هلی بری غم‌انگیز است، اما موفقیت او توانست الهام‌بخش افراد بسیاری شود، او که به طور فیزیکی توسط دوست پسر سابق خود مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت، 80 درصد شنوایی در گوش راست خود را از دست داد، حالا، او حامی مراکز عدالت خانواده است و در خصوص خشونت خانوادگی آگاهی بخشی می‌کند.

پیت تاونزند

پیت تاونزند موسیقی‌دان، خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده اهل بریتانیا پس از دهه‌ها مواجه با صداهای بلند ابزارآلات موسیقی مجبور شد تا پس از انجام آزمایشات تخصصی ادیولوژی از سمعک نامرئی در هر دو گوش خود استفاده کند.

همچنین، او از عارضه وزوز گوش رنج می‌برد که احتمالا به دلیل استفاده از هدفن‌های استودیو باشد، با این همه، پیت تاونزند هنوز در عرضه موسیقی فعالیت می‌کند.

مارلی بث متلین

این بازیگر آمریکایی که در سریال‌های نظم و قانون، ای آر و بال غربی نقش آفرینی کرده‌ است، از سن 18 ماهگی ناشنوا بوده است، ابتلا به یک بیماری حاد باعث از دست رفتن کامل شنوایی در گوش راست او شد و تنها 20 درصد قدرت شنوایی در گوش چپش باقی ماند.

در حال حاضر، مارلی بث متلین از ترکیبی از سمعک نامرئی، لب‌خوانی و زبان اشاره جهت برقراری ارتباط بهره می‌گیرد.


هالی هانتر

ابتلا به بیماری اوریون باعث ناشنوایی کامل گوش چپ هالی هانتر هنر پیشه و تهیه کننده آمریکایی شد، او می‌گوید این موضوع باعث موفقیت در شغلش شده است، او توضیح می‌دهد، " من یک قدرتی درونی دارم. و فکر می‌کنم این قدرت از کم‌شنوایی شدید من سرچشمه می‌گیرد."

ادم سویج

ادم سویج تهیه کننده و بازیگر آمریکایی از سمعک نامرئی استفاده می‌کند و این موضوع نتوانسته او را از انجام کارهایی که به آن علاقه دارد بازدارد، با انجام آزمایشات مربوط به ادیولوژی مشخص شد که ادم سویج مبتلا به بیماری اتواسکلروز بوده و قدرت شنوایی او در گوش چپ بسیار محدود است. 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

www.irangan.com

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :