آخرین عناوین

سه شنبه 17 ارديبهشت 1398-13:1 کد خبر:67296

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران اعلام کرد:

پوشش 60 درصدی سواحل مازندران با حضور 550 ناجی غریق

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: 550 ناجی غریق با ظرفیت پوشش 60 درصدی در سواحل مازندران مستقر شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، با گرم شدن هوا اشتیاق افراد برای حضور در ساحل و حتی تنی به آب زدن و تماشای آبی بیکران بیشتر شده کما اینکه در سایر فصول هم مردم از زیبایی‌های دریا برخوردار می‌شوند.

وقتی هوا گرم می‌شود ساحل پر می‌شود از افرادی که دوست دارند هرچند لحظه‌ای کوتاه به آبی بیکران نظاره کنند اما در این میان هستند افرادی که بدون توجه به هشدارها به زندگی خود خاتمه می‌دهند.

وقتی فردی در دریا غرق می‌شود تمام افراد خانواده برای اینکه خاطره‌اش تداعی نشوند سعی می‌کنند دریا را فراموش کنند و از تماشای این منظره بی‌نظیر محروم می‌شوند حضورشان هرچند برای لحظه‌ای کوتاه نه تنها آرامش است بلکه خاطره تلخ از دست دادن عزیزشان را یادآور می‌شود.

همه ساله با آغاز طرح دریا غرقی داشتیم اما سؤال اینجاست مگر ناجیان غریق حضور ندارند که این همه غرقی داریم باید در پاسخ گفت بیشتر افرادی که سالانه در سواحل مازندران غرق می‌شوند یا در نقاطی شنا می‌کنند که ناجیان غریق حضور ندارند و یا در ساعاتی که طرح دریا فعال نیست پس باید به دنبال مقصر بگردیم.

با آغاز ماه مبارک رمضان نیز برخی از مردم ترجیح می‌دهند برای افطاری در ساحل دریا باشند و حتی در آب دریا شنا می‌کنند که این موضوع خطرات بسیاری برایشان به دنبال دارد؛ این درحالی است که هنوز طرح دریا اجرا نشده و ناجیان غریق مستقر نیستند البته زمان بعد از افطار ساعت فعالیت طرح هم نیست.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندراناظهار کرد: از اول خرداد ماه امسال 550 ناجی غریق با ظرفیت پوشش 60 درصدی در سواحل مازندران مستقر شدند.

نقی کریمیان با اشاره به اینکه این روزها با توجه عدم اجرای طرح دریا شنا در دریا توصیه نمی‌شود، افزود: مشاهده شده برخی افراد شب‌ها در دریا شنا می‌کنند که خطرات بسیاری برایشان به همراه دارد.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای خرداد ماه که طرح دریا اجرا می‌شود لازم است افراد از شنا کردن هنگام شب و بعد از افطار در دریا پرهیز کنند چراکه در آن ساعات ناجیان غریق حضور ندارند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: باتوجه به ماه مبارک رمضان در هر شهرستانی تنها یک طرح دریا اجرا می‌شود.

کریمیان با اعلام اینکه همچنان آموزش‌های ناجیان غریق ادامه دارد، گفت: بحث آموزش ناجیان غریق برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است نباید با بی‌احتیاطی و بی‌توجهی از دریا به‌عنوان دلیل مرگ یاد شود که هر ساله تراژدی تلخ غرقی تکرار می‌شود بلکه باید با توجه به توصیه‌ها و هشدارها سفری با خاطره‌ای خوش را برای خود و خانواده رقم بزنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :