آخرین عناوین

دوشنبه 2 ارديبهشت 1398-8:37 کد خبر:66975

علت مرگ بانوی ساروی حین عمل جراحی ساده چه بود؟

بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد/ علت ایست قلبی را پزشکی قانونی تعیین می ‌کند

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی درباره جان‌باختن یک بانوی مازندرانی حین عمل جراحی ساده گفت: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت ایست قلبی را پزشکی قانونی تعیین می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در پی انتشار خبری با عنوان جان‌باختن یک بانوی مازندرانی در یک جراحی ساده در یک مرکز درمانی در ساری و ورود دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این پرونده؛ افشین معلم‌سواسری رئیس بیمارستان امیر مازندرانی شهرستان ساری که این اتفاق در این بیمارستان رخ داده بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت و اظهار کرد: حدود ساعت 6 عصر روز یک‌شنبه هفته گذشته بیماری به نام رضوانه جانی‌پور 55 ساله در حین جراحی دچار ایست قلبی شد و بلافاصله عملیات احیا آغاز اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبود.

وی با بیان اینکه حدود 15 دقیقه بعد از شروع بیهوشی بیمار دچار ایست قلبی شد، افزود:قبل از عمل پزشک قلب تایید جراحی را داده بود و اقدامات پزشکی لازم در این مرکز انجام و پس از آن بیهوشی و عمل صورت گرفت.

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی در ادامه افزود:بلافاصله پس از انجام جراحی اقدامات احیا آغاز شد و تا 55 دقیقه ادامه داشت و بیمار تایید سلامت قلب را داشت و بستر لازم برای بیهوشی فراهم  و همچنین بیهوشی بیمار با ماسک انجام شده بود.

این مسئول با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته بیمار سابقه بیماری فشار خون بالا را داشت و دارو استفاده می‌کرد، افزود: آنژیوگرافی هم شده بود اما اطلاعات دقیقی در اختیار نداشت و اعلام کرد که یک آنژیوگرافی انجام داده و مشکلی ندارد.

معلم‌سواسری با بیان اینکه همه کسانی که خبر را می‌شنوند مرگ را به عمل و بیهوشی ربط می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت مرگ و اینکه به چه علت ایست قلبی رخ داده است را فقط پزشکی قانونی تعیین می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • محدثه
    شنبه 27 خرداد 1402-5:20


    یک نمونه مادری جوان دارای یک فرزند برای عمل آپاندیس یک روز بعد عمل ایست قلبی کرد و فوت کرد آیا نباید پزشک جوابگو باشد که چه شد و چه کرده اگه کسی می داند راهنمایی کند

    • جمعه 29 مهر 1401-4:15


      یک نمونه هم پدر جوان من ۵۸ سال در بیمارستان تهرانپارس بخاطر آفت دهان بیهوشش کردن و دچار ایست قلبی شد و الکی فوت کرد.تمام ازمایشها و نوار قلب و اکو سالم بود ولی ایست قلبی کرد و دیگه به هوش نیومد و جیگر هممون رو سوزوند..شوکه شدیم ...

      • چهارشنبه 27 اسفند 1399-8:26


        یک نمونه هم امسال در 9 بهمن 99 در بیمارستان گلسار رشت اتفاق افتاد بیمار 35 ساله خواهرزاده ام که عمل جراحی فیبرم داشت ایست قلبی کرد و بهوش نیامد و دو تا بچه کوچک رو بی مادر کرد و ما ها رو بدبخت و جوانیش رو در زیر خروارها خاک کرد . امان و فلک از تیم پزشکی ناشی که نمی دانند بیمار رو باید اول نوار قلب گرفت و بعد اکو کرد و بعد جراحی کرد. تف تف ..