آخرین عناوین

چهارشنبه 28 فروردين 1398-8:44 کد خبر:66865

مدیرکل حج و زیارت مازندران خبر داد:

برخورد قاطع پلیس با کاروان‌های زیارتی غیرمجاز

مدیرکل حج و زیارت مازندران از خیز بلند نیروی انتظامی برای برخورد با کاروان‌های زیارتی غیرمجاز در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سریال تلخ سرگردانی زائران عتبات عالیات در مازندران در حالی ادامه دارد که برای جلوگیری از این معضل حتی اسامی کاروان‌های غیرمجاز ازطریق رسانه‌ها نیز اعلام شد.

با وجود هشدارها و همچنین شفاف‌سازی درباره مشکلات کاروان‌های غیرمجاز می‌بینیم همچنان مردم به کاروان‌های غیرمجاز مراجعه می‌کنند و تصورشان بر این است که اگر کاروانی غیرمجاز است، یعنی بدون ویزا و پاسپورت اقدام به اعزام زائران می‌کند.

با وجود اینکه ازسوی اداره‌کل حج و زیارت مازندران اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته و این معضل حتی به دادستانی نیز کشیده شد ولی مردم همچنان فریب آزادبرها را می‌خورند.

تاکنون پرونده‌های زیادی درباره آزادبرها در دادستانی تشکیل شد و همچنین اسامی برخی آزادبرها از طریق رسانه‌ها اعلام شد ولی برخی از زائران به‌دلیل پرداخت مبلغی پایین‌تر جذب کاروان‌های غیرمجاز می‌شوند ولی پس از زیارت می‌بینند مبالغ خیلی بیشتری هزینه کردند.

شکایت‌های بسیاری از مردم درباره کاروان‌های غیرمجاز به اداره‌کل حج و زیارت مازندران ارسال شده حتی زائری با کاروان غیرمجاز اعزام شده که برای انتقال پیکرش خانواده‌اش با توجه به عدم پوشش بیمه‌ای آزادبرها مبلغ 34 میلیون تومان هزینه کردند.

آزادبرها از هر ترفندی برای فریب زائران استفاده می‌کنند به‌طوری‌که حتی برخی برگه‌های بیمه تقلبی در اختیار زائران قرار می‌دهند ولی باید هوشیار باشند چراکه یکی از نشانه‌های کاروان‌های غیرمجاز دریافت وجه به‌صورت نقدی است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران، از خیز بلند نیروی انتظامی برای برخورد با کاروان‌های غیرمجاز زیارتی در استان خبر داد و گفت: طی مکاتبه‌ای که با حج و زیارت کشور صورت گرفت اعلام شد برخورد با تمامی افراد در این حوزه برعهده نیروی انتظامی است.

سیدحبیب‌الله ساداتی افزود: نیروی انتظامی از حج و زیارت خواستار شد درصورت مواجه با چنین مواردی اطلاع دهند و حج و زیارت نیز خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی در این زمینه شد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 100 پرونده در ارتباط با آزادبرها در محاکم قضایی مازندران، افزود: اخیرا حمید نوروزی و غلامرضا رضایی خطیر فرزند نصیر که قبلا نیز حکم برای آنان صادر شد باز هم دست به این کار زده که لازم است در این زمینه برخورد قاطعی صورت گیرد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت کاروان‌های غیرمجاز نشان می‌دهد که جریمه‌ها و برخوردهای ما بازدارنده نبوده که در این زمینه مقرر شد نیروی انتظامی به‌صورت جدی برخورد کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :