آخرین عناوین

يکشنبه 28 بهمن 1397-10:52 کد خبر:65870

خط و نشان نماینده دامغان برای مازندرانی ها:

80 هزار مازنی در سمنان ساکن شدند / باغات گردو را دادیم تا لوله 48 اینچ گاز به ساری رسید

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: بیش از 80 هزار نفر از جمعیت ساکن در سمنان اهل مازندران هستند و وزیر نیرو باید شخصاً وارد طرح انتقال آب دریای خزر شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه بیش از 80 هزار نفر از جمعیت ساکن در سمنان اهل مازندران هستند، گفت: 18 استان کشور با کمبود آب مواجه‌اند و وزیر نیرو باید شخصاً وارد طرح انتقال آب دریای خزر شود.

براساس این گزارش ، ابوالفضل حسن‌بیگی، با ابراز نگرانی از اینکه اکنون موضوع آب به ابرچالش و ابربحران تبدیل شده است، افزود: اکنون 18 استان در سراسر کشور با کمبود آب مواجه هستند؛ زمین‌ها در جاهای گوناگون فرونشست کرده و مسیرهای راه‌آهن در مناطق مختلف، در معرض خطر جدی است.

وی بیان کرد:در بیان برخی مسائل مشکل داریم؛ چراکه فضای مجازی در کنترل نظام نیست و باید در این زمینه فکری شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، هموار شدن مسیر توسعه و راهکار رفع مشکلاتی که گریبان‌گیر این استان شده، را انتقال آب دریای خزر دانست و گفت:در این راستا نزدیک‌ترین مسیر، انتقال آب از دریای خزر است.

حسن‌بیگی بیان کرد:مردم شهرستان دامغان در بحث درآمدزایی، علمی و فنی عمل کرده و در بحث سامانه‌های تحت‌فشار و قطره‌ای نیز پیشتاز هستند.

وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن انتقال آب دریا خزر به سمنان و اقدام عاجل برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح اظهار داشت: وقتی ما فهمیدیم استان مازندران با بحران گاز مواجه است و هر سال ترکمنستان این کمبود را به‌عنوان ابزار و چماق بر سر مردم می‌کوبد، با آزادسازی باغات گردو و پسته و زمین‌های دیگر کمک کردیم تا انتقال گاز و لوله 48 اینچ از دامغان به ساری رسید.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در شهر سمنان، بالغ‌بر 80 هزار نفر مازندرانی استقرار دارند و باید موضوع آب جدی گرفته شود.

حسن‌بیگی اظهار داشت: علاوه بر دشمنان خارجی که مایل به دوستی مردم سمنان و مازندران نیستند، برخی خطوط سیاسی داخلی کشور هم مردم را در بحث انتقال آب به‌گونه‌ای به جان هم میندازد و این امر بیانگر این امر است که با انتقال آب از دریای خزر، این دریای عظیم خشک می‌شود.

وی افزود: همه نمایندگان مازندران به این امر واقف هستند که دو هزار و 800 میلیارد مترمکعب آب از ولگا وارد خزر می‌شود؛ بحث خزر با دریاچه ارومیه متفاوت است؛ حجم آب  دریاچه ارومیه 32 میلیارد مترمکعب بوده اما این دریاچه بزرگ است!

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با استمداد از وزیر نیرو که باید این مسأله شخصاً از جانب او پیگیری شود، خاطرنشان کرد:شخصاً پیگیر انتقال آب خزر به سمنان باشید تا این طرح هر چه زودتر اجرا و مسیر توسعه استان سمنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان و دیار ریاست‌جمهوری مورد غفلت واقع شده‌اند، افزود: گاهی برای خدمت به مردم مظلوم سمنان سخنانی در سطح کشور مطرح می‌شود؛ اما در عمل، نعمتشان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :