آخرین عناوین

يکشنبه 27 آبان 1397-12:24 کد خبر:64126

حسین‌زادگان دست به‌کار شد:

خداحافظی ۶ رئیس بازنشسته هیأت‌های ورزشی مازندران/هیأت فوتبال و گزینه‌های پیش‌رو!

با قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها، ۶ رئیس هیأت ورزشی در استان مازندران بازنشسته هستند که از سمت‌شان باید خداحافظی کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مجلس شورای اسلامی در حالی  قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها را اعلام کرد که بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح، به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا،اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس جمهور ذکر شده در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۸۶ و همچنین به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است.

با اجرایی شدن این قانون وزارت ورزش و رؤسای فدراسیون‌ها نیز شامل تغییراتی خواهند شد، ۲۰ رئیس فدراسیون بازنشسته هستند و باید دید آنها به فدراسیون مأمور شده‌اند یا خیر؟ جدا از فدراسیون‌ها، در بیشتر استان‌های کشور رؤسای هیأت‌های بازنشسته زیادی نیز سکان هدایت هیأت‌های ورزشی را بر عهده دارند و با اجرای این طرح، تمامی این رؤسای بازنشسته باید جایگاه خود را ترک کنند.

برخی از رؤسای فدراسیون‌ها هم مدرک بالاتر از کارشناسی ارشد دارند که باید با قانون 35 سال بازنشسته شوند البته نکته حائز اهمیت این است که برخی از آنها در زمان سازمان تربیت‌بدنی در مرکز آموزش مدرک گرفته و آن را معادل‌سازی کرده‌اند؛ بنابراین ممکن است مشکل بازنشستگی این رؤسا نیز حل شود.

بعضی از رؤسای بازنشسته فدراسیون‎ها و هیأت‌های ورزشی که راهی به جز رفتن از سمت‌شان ندارند، راهکار و مسیری غیراخلاقی را برای بقای خود در نظر گرفته‎اند، پس از نهایی شدن تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگی و لزوم اجرایی شدن آن تا ۲۸ آبان‌ماه سال جاری، وزارت ورزش و جوانان با اعلام به تمامی مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های بازنشسته، رؤسای فدراسیون‌ها و نیروهای ستادی وزارت ورزش و جوانان مشمول این قانون از آنها خواسته است تا سریعاً نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کنند.

هفته گذشته سوژه‌ای از سوی کاربران در سامانه فارس من با عنوان استفاده از مدیران مسن در هیات های ورزشی مازندران با این توضیح ثبت شد که مدتی است که پیشکسوتان محترم ورزش‌های مازندران در جایگاه ریاست هیأت‌های ورزشی استان قرار دارند که این امر باعث شده تا نتایج خوبی برای ورزشکاران مازندرانی در مسابقات به دست نیاید که خبرنگار ما با پیگیری این سوژه به این دغدغه مخاطبان پایان داده است.

در استان مازندران نیز رؤسای بازنشسته زیادی در هیأت‌های ورزشی مشغول به فعالیت هستند که سابقه بیش از یک دهه حضور در این هیأت‌ها را دارند و شاید حذف کردن نام آنها از روی این هیأت‌ها کمی برای مدیرکل ورزش و جوانان سخت باشد.

اما حبیب حسین‌زادگان این کار سخت را انجام داد و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های فوتبال، کشتی، پزشکی ورزشی،شمشیربازی، موتورسواری و اتومبیلرانی و هاکی، از این فدراسیون‌ها خواست تا برای هیأت‌های آنها در استان سرپرستی مشخص شود.

شاید حذف بهروان و ثمربخشی که بیش از یک دهه است در رأس فوتبال و کشتی مازندران حضور دارند کمی سخت باشد اما باید قبول کرد حضور نیروی جوان‌تر می‌تواند به ورزش استان و کشور کمک‌های بیشتری کند؛ هر چند بهروان صاحب‌نفوذ و دارای شأن و جایگاه بالایی در فوتبال کشور است.

در کشتی مازندران داوطلبان زیادی برای سکانداری این هیأت پرطرفدار حضور دارند اما تاکنون نام گزینه‌ای برای سرپرستی این هیأت مطرح نشده است و شاید انتخاب سرپرستی جایگزین ثمربخش کاری سخت برای کشتی مازندران باشد.

اما هیأت فوتبالی که بهروان حدود دو دهه است که هدایتش را بر عهده دارد، خاطرخواهان زیادی دارد و شاید انتخاب سرپرست برای فوتبال مازندران کار سختی نباشد.

در هیأت فوتبال مازندران بازنشسته‌های زیادی حضور دارند اما قطعاً انتخاب یک نفر از درون هیأت به‌عنوان سرپرست، کار چندان سختی نیست، شاید تنها گزینه داخلی هیأت فوتبال مازندران برای هدایت سرپرستی حسن کیومرثی‌ای باشد که چندین مرتبه به بهانه حضور بهروان، از انتخابات ریاست هیأت فوتبال انصراف می‌داد.

کیومرثی که خودش از داوران مطرح و به‌نام فوتبال کشور بوده، هم‌اکنون مسئول کمیته فوتبال ساحلی هیأت فوتبال استان مازندران است و ریاست سابق کمیته فوتبال ساحلی کارگران کشور را در کارنامه دارد؛ او رئیس یکی از شعبات بانکی و در مرکز مازندران مشغول به فعالیت است.

از سعید نجاریان هم به‌عنوان گزینه بعدی نام برده می‌شود، از سال‌های قبل هم همیشه به‌عنوان جانشین آینده بهروان از او نام برده می‌شد و حالا فرصتی برایش به‌وجود آمده تا عنوان سرپرستی هیأت فوتبال استان مازندران را بر عهده بگیرد.

نجاریانِ جوان که در طول این سال‌ها به موفقیت های بزرگی نیز دست یافته، عضو ادوار چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر ساری است و چندین سال است که ریاست هیأت فوتبال شهرستان ساری را بر عهده دارد، او عضو مجمع فوتسال کشور و عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور بوده و مدیرعامل باشگاه لیگ برتری شهروند ساری نیز است.

او که سال‌هاست به احترام بهروان وارد انتخابات ریاست هیأت فوتبال مازندران نشده، شاید این‌بار فرصت خوبی برایش باشد تا خودش را در استان به‌صورت جدی محک بزند.

عادل عالیشان معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران هم گزینه اصلی اداره کل ورزش و جوانان برای سرپرستی هیأت فوتبال مازندران است.

عالیشان جوان که از تجربه بالایی نیز در مدیریت ورزشی برخوردار است، شاید بعد از عدم موفقیت در انتخابات دوره قبل ریاست هیأت فوتبال مازندران، این بهترین موقعیت برایش است تا سکانداری فوتبال مازندران را در دست بگیرد.

عالیشان که سابقه ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر را نیز برعهده دارد، بسیار جدی و باانگیزه است.

اما در این میان چند گزینه جوان و جویای نام نیز برای سرپرستی هیأت‌های فوتبال و کشتی مطرح شده اما هنوز اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران به‌صورت جدی نامی را مطرح نکرده است.

قطعاً انتخاب دو سرپرست برای کشتی و فوتبال بزرگ‌ترین انتخاب برای مدیرکل ورزش و جوانان مازندران است و انتخاب سرپرست برای هیأت‌های پزشکی ورزشی، شمشیربازی، موتورسواری و اتومبیلرانی و هاکی چندان کار دشورای نمی‌تواند باشد.

باید منتظر ماند و دید آیا این قانون برای هیأت‌های ورزشی مازندران اجرا خواهد شد یا خیر؟

* رفتن یا ماندن مدیرکل ورزش !

سؤالی که این روزها جامعه ورزش مازندران را به فکر فرو برده، بحث بازنشستگی مدیرکل ورزش و جوانان استان است اما گویا حبیب حسین‌زادگان تا پایان سال ماندنی خواهد بود زیرا از او طبق قانون توسعه پنجم به‌کارگیری شده است.

طبق شنیده‌ها، افرادی که بعد از این قانون به‌کارگیری شده باشند، مشمول این قانون هستند، همچنین حسین‌زادگان با درخواست وزارت ورزش و تأیید وزارت کشور مدیریتش یک‌سال دیگر تمدید شده و فعلاً خبری از رفتن او نیست.

براساس این گزارش، طبق اعلام رسمی، مدیران بازنشسته فردا (دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه) باید میزهای ریاست خود را ترک کنند و حسین‌زادگان سرپرستان جدید را معرفی کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :