آخرین عناوین

سه شنبه 24 مهر 1397-14:47 کد خبر:63567

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ 86 نفراز عابران پياده در تصادفات رانندگی طی شش ماهه سالجاری

مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: در شش ماه امسال ، تعداد 86 نفر عابر پياده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در شش ماه امسال را 302 نفر اعلام کرد و افزود: 86 نفر از کل تلفات حوادث رانندگی شش ماه امسال عابرین پیاده هستند، که به تفکیک محوربرون شهری و راه روستایی با 59 درصد بیشترین فوتی در آن  گزارش شده است.

بیشترین و کمترین شهرها

عباسي در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌هاي ساری با 15، بابل و نوشهر هر کدام با 11نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده و جویبار ،تنکابن ،گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهرهایی هستند که گزارش شده است.

بیشترین خودروی درگیر با متوفیان

عباسي همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت:به تفکیک  سواری  با 66 ، نیسان با 11 و موتور با 5 و کامیون با  4 فوتی گزارش شده است.

بیشترین و کمترین ماه

بر اساس این گزارش، شهریور با 21 ، مرداد با 19 نفر ، اردیبهشت با 18 نفر مورد بیشترین و تیر ماه با 5 مورد کمترین ماه هایی هستند که گزارش شده است.

به تفکیک محل فوت

مدیر کل پزشکی قانونی استان به تفکیک محل فوت عابران پیاده گفت: 45 نفر از عابران در محل حادثه و 41 نفر در بیمارستان فوت کردند .

اين مقام اجرايي استان يادآور شد:دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :