آخرین عناوین

شنبه 7 مهر 1397-19:8 کد خبر:63266

در سی و یکمین جلسه شورای شهر ساری اعلام شد:

تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری ساری/در پرداخت مطالبات عدالت رعایت شود

تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری ساری/تقاضای توجه ویژه به نیروهای طبقه پایین در شهرداری /واگذاری معنادار ساحل شهرداری ساری به نهادی دیگر


به گزارش خزرتیترخبر، سی و یکمین جلسه شهرداری ساری امروز با حاشیه های خاص خود شروع به کار کرد.

&یوسفی

طبق بند 24 از ماده 8 قانون شوراها نامگذاری معابر و میادین دارای شرایطی می باشد که متاسفانه در ساری رعایت نمی شود،مانند میدان مالیات که بدون تصویب در شورای شهر و حتی بدون آنکه مکان آن را برخی از اعضای شورا بدانند نام گذاری و اعلام شد.

ماده 71 قانون شهرداری ها اعلام می دارد که شهرداری باید درآمدها و هزینه ها ی خود را باید به شورا حتما و کامل اعلام نماید که متاسفانه این موضوع از سوی شهرداری رعایت نشده است.

اعمال ماده 81 از قانون شوراها را جهت تحقیق و تفحص از شهرداری ساری دارم که این تقاضا فعلا با موافقت اولیه سه نفر از اعضای شورا می باشد، که امیدورایم دیگر اعضا نیز به جمع این سه نفر خاص بپیوندند(تحقیق و تفحص از سازمانها ، شهرداری های مناطق،...)

اگر بعضی از اعضای شورا در بسیاری از مواقع در مقابل بعضی از موارد غیر قابل منطقی شهرداری سکوت می نمایند نشان از نجابت و بزرگی آنها می باشد.

اگر سوالی از سوی اینجانب پرسیده شود و بعد از پایان مهلت قانونی پاسخ داده نشود تحمل نکرده و هرگونه اقدام لازم را جهت دریافت پاسخ آن سوالات به عمل خواهم آورد .

متاسفانه اعتراض و شکایت لایه های پایین شهرداری بسیار زیاد شده است، مانند کشتی تایتانیک که موقع غرق شدن افرادی که در بالای کشتی قرار داشتند فریاد افرادی را که در لایه پایینی قرار داشتند را نمی شنیدند و این موضوع مانند شهرداری ساری می باشد که مسئولین رده بالا فریاد کارمندهای رده پایین را نمی شنوند،به خصوص در بحث دریافت حقوق ها و مزایا و دیگر موارد،که اگر در این مورد اقدام عاجل صورت نگیرد با همکاری رسانه ها نسبت به افشای آنها و پیگیری مطالبات اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد .

تقاضاها و سوالات خود را در شهرداری می پرسم که اگر اقدام عاجل جهت دریافت پاسخ به عمل نیاید پس از مشخص شدن تخلفات کتباً موارد را به قوه قضاییه اعلام می نمایم .

&شمشیربند

نامه ای را یکی از اربابان رجوع به شهرداری به مدت چندین ماه پیگیری نموده اند که موضوع این نامه فقط در کمترین زمان می توانست پاسخ گرفته شود، اما متاسفانه بعد از گدشته چندین ماه و علارغم امضای 11 نفر در این نامه هنوز شخص متقاضی پاسخی دریافت ننموده است که جای شرمندگی و تاسف دارد.

مطمئنا شهردار موفق و پرتلاش ساری از این نوع برخوردها و سرگردانی مردم بی اطلاع می باشد که امیدواریم شهردار زحمت کش ساری در این مورد اقدام عاجل به عمل آورد.

متاسفانه تا کنون مشاهده نشده است که شهرداری علارغم تاکیدات زیاد شورای شهر جلسه ای عمومی را جهت آموزش به کارکنان خود جهت برخورد با ارباب رجوع و بهینه سازی کار تشکیل دهد.

&عشوری

بیش از صد سوال مطرح نموده ام اما تا کنون پاسخی دریافت ننموده ام امیدوارم همزمان با دریافت تقاضای یوسفی از شهرداری و اعلام تحقیق و تفحص این جانب نیز پاسخ سوالاتم را از مسئولین شهرداری دریافت نمایم .

ازمهر ماه سال قبل در مورد هزینه کرد مسئولین شهرداری در هتل اسپیناس تهران به مبلغ 297 میلیلون تومان سوالاتی پرسیده بودم اما تاکنون پاسخی دریافت ننمودم، از آقای طاهری که در این جلسه حضور دارند تقاضا دارم به سوال اینجانب پاسخگو باشند.

&نجاریان

با تاسیس سازمان های جدید بخصوص در حوزه فرهنگی و ورزشی و اجتماعی باید به فکر منابع جدید هم باشیم .

&زلیکانی

آقای طاهری باید در پرداخت مطالبات مردم از شهرداری عدالت را رعایت نماید و مطالبات ریز را زودتر پرداخت نماید .

مطالبات رسانه ها در اسرع وقت باید پرداخت شود وگرنه مجبور به اعمال بعضی راهکارهای دیگر جهت دریافت مطالبات رسانه ها از شهرداری خواهیم شد.

کمترین معضلات و مشکلات را در پرداختی ها در شهرداری ساری داریم .

سازمان های زیر مجموعه شهرداری مصرف کننده شده اند که باید خودکفا شده و خود منابع مالی خود را تامین نمایند که باید توسط شهرداری شوک حادی به آنها وارد آید .

در مورد سازمان سرمایه گذاری که در حال راه اندازی می باشد باید با توجه به محدودیت منابع و مشکلات کشوری از سرمایه گذاران به نحوه احسنت استفاده بهینه شود.

در مورد اراضی ساحلی که از سال 1338 به شهردای ساری واگذار شد متاسفانه طی اقداماتی نامشخص به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واگذار گردید، که این موضوع برای اعضای شورا قانع کننده نبوده و تقاضا داریم که مسئولین شهرداری در این مورد توضیحات کافی ارائه دهند.

&آقامیری

همانطور که دیگر اعضای شورا نیز اعلام نموده اند از مسئولین شهرداری تقاضا داریم بیشتر از آنکه به فکر پروژه های شهرداری باشند به فکر کارمندان بوده و سعی نمایند تا بیشترین هزینه ها را برای کارکنان و کارمندان ضعیف شهرداری هزینه نمایند.

پیشنهاد دارم قبل از انجام تحقیق و تفحص از شهرداری ابتدا راه کارهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد و در صورت عدم نتیجه گیری لازم از آخرین راه یعنی تحقیق و تفحص استفاده شود.

&مدینه

قرار بود بعد از جلسه امروز اعضای شورا با شهید اسماعیلی آتش نشان مصدوم در بیمارستان ملاقات نمایند که متاسفانه به علت فوت ایشان این ملاقات لغو شد .

با انتقاد شدید ازمسئولین میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد که بنابه تقاضای مسئولین میراث فرهنگی مکانی بسیار خوب با تمامی امکانات در اختیار مسئولین میراث فرهنگی جهت تجهیز و راه اندازی موزه صورت گرفته است اما متاسفانه مسئولین میراث فرهنگی مازندران نه تنها تا کنون به قول ها و تعهدات خود پایند نبوده اند، بلکه از عملکرد شهرداری ساری جهت رشد و ترقی خود استفاده نموده اند که نمونه های آن را می توان به ارتقاء مدیر کل میراث فرهنگی و ارشاد مازندران جهت دریافت پست در تهران نام برد.

پروژه پیاده روی قارن به ابن شهر اشوب می توانست بسیار مفید راه گشا،اشتغال زا و اقتصادی باشد اما متاسفانه به علت منفعل بودن برخی از دستگاه ها بخصوص میراث فرهنگی این پروژه علارقم افتتاح از سوی شخص رئیس جمهور مورد موافقت مسئولین پاین تر قرار نگرفت به طوری که برخی از کارشناسان میراث فرهنگی در جلسه ای که بدین منظور تشکیل شده بود با بهانه های واهی و خنده دار مانع از تصویب این پروژه شده اند.

حاشیه ها

*جلسه راس ساعت 17 آغاز شد.

*فرزانه و طاهری به عنوان نمایندگان شهردار در جلسه حضور داشتند.

*فرزانه در مورد ماهیت کمیسیون ماده 5 و کمیسیون توافقات مطالب کامل و جامعی به اعضای شورا ارائه نموده است.

*مدینه و ذلیکانی به یوسعی اعلام نموند که ما موافق طرح سوال از حوزه شهرداری و سازمان ها و مناطق مختلف شهرداری بوده و در صورت نیاز با تحقیق و تفحص از شهردای موافقت می نمایم.

*موضوع نامه ای که شمشیرند از سوی یکی از مراجعه کنندگان به شهرداری ارائه نموده است در مورد تقاضای شخصی بوده است که اعلام نموده بود، آمادگی دارد تا نسبت به کندن و ترمیم گازرسانی به منزلش شخصا اقدام نماید که موافقت معمولی شهرداری را نیاز داشت اما متاسفانه این شخص بعد از چندین ماه و علارغم دریافت 11 امضا تا کنون موفق به دریافت مجوز لازم جهت این کار نشده است .

*مدینه، نامه این شهروند با 11 امضا مناسب ترین خوراک و مورد پیگیری توسط رسانه های منتقد بخصوص 20:30 می باشد.

*طاهری در پاسخ به عشوری،در مورد هزینه های انجام شده در هتل اعلام نمود  که موارد اعلام شده قطعاً واقعیت ندارد و باید بررسی دقیق صورت گرفته و سپس پاسخ لازم ارائه گردد.

*نجاریان خطاب به یوسفی در مورد نامگذاری میادین و خیابان ها مطالبی ارائه نمود.

*در بحث مدیریت شهری شهرداری ساری تنها می باشد.

*نصب تابلوهایی از اماکن میراث فرهنگی ساری و نصب تابلوهایی از اماکن میراث فرهنگی شهرداری و مقایسه آنها در کنار هم در سالن جلسات شورای شهر باعث تعجب گردید، چرا که این تصاویر نشان از بی مسئولیتی و بی تفاوتی مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری مازندران و ساری به آثار تاریخی دارد.

*جلسه در ساعت 17:50 دقیقه به پایان رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :