آخرین عناوین

شنبه 10 شهريور 1397-12:58 کد خبر:62773

استاندار مازندران در دوقدمی بازنشستگی:

آیا اسلامی نیامده می رود؟/ گزینه های جانشینی اسلامی چه کسانی هستند ؟

بعد از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصرار مجلس برای اجرا شدن آن، یکی از استاندارانی که ظاهرا نیامده باید کرسی استان را تحویل دهد استاندار اصفهانی الاصل مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، با تصویب نهایی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در پستهای مدیریتی آنطور که رحمانی فضلی وزیر کشور گفت گویا ۱۵ استاندار بازنشسته بوده و باید کرسی استانداری را تحویل دهند، از سویی سامانی از مدیران عالی وزارت کشور نیز بدنبال بحث بازنشسته شدن ۱۵ استاندار در واکنشی قابل تامل از انتخاب سریع استانداران جایگزین خبر داد.

در همین حال شنیده شده بحث انتخاب استانداران جایگزین نیز به یکی از مهمترین مباحث خبری و داغ محافل سیاسی از جمله در دولت و مجامع نمایندگان در استانها مبدل شده است، خبرنگار ما از محافل احزاب شنیده گویا دولت مجددا برای آرام کردن فضای فکری مردم علیرغم میل باطنی قصد دارد تا از جوانان در پستهای مدیریتی استفاده کند.

یکی از استاندارانی که ظاهرا نیامده باید کرسی استان را تحویل دهد محمد اسلامی استاندار اصفهانی الاصل استان مازندران است.

آخرین گمانه زنی ها از محافل خبری دولت حاکی آن است که در صورت تصویب نهایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان، محمد اسلامی باید از دولت برود.

براساس این گزارش، پس از قانون منع به کار گیری بازنشستگان مدتی نگذشت که برخی رسانه ها اسامی مدیران و استاندارانی که باید دولت را ترک کنند را افشا کردند، در تمام این آمارها نام محمد اسلامی استاندار اصفهانی مازندران دیده می شد.

درحال حاضر بررسی ها نشان می دهد که حسین زادگان، طاهری، طاهرنژاد و فرهادی دیگر گزینه های جانشینی اسلامی می باشند.

اما کمی آنسوتر و بیرون از مرزهای مازندران برخی گروه های سیاسی قصد دارند از این نمد برای خود کلاهی ببافند.

رسانه هایی متعلق به جناح های سیاسی که عمده فعالیت آنها در تلگرام خلاصه می شود در تلاشند تا با ایجاد فضا سازی و ارائه نام های مطلوب خود استانداری مازندران را به گزینه مورد نظر خودشان بچسبانند.

استان مازندران که همیشه مظلوم و محروم بوده حال گویا استانداری آن نیز مانند گوشت قربانی به میانی افتاده تا هرکسی تلاش کند سهم بیشتری از ان بردارد.

این کانال های تلگرامی وابسته به گونه ای با اطمینان از استاندار شدن گزینه خود می گویند که گویا هیئت دولت از حالا حکم را به دستشان داده است.

شنیده ها حاکی از آنست اکنون با بازنشستگی محمد اسلامی استاندار فعلی مازندران هم اکنون مذاکرات فشرده و لابی های سیاسی در سطوح عالی برای تصاحب این سمت آغاز شده است.

تا آنجا که مطلع هستیم برخی اتفاقات پشت پرده و ناگهانی موضوع انتخاب استاندار را به روزهای پایانی برد وظرف ۲روز سکان یکی از بزرگترین استانهای پایدار کشور را معامله کنند.

گزارش روزنامه های نزدیک دولت مثل آفتاب یزد و صبح اصلاحات و بشارت نو و سایر روزنامه ها و سایتهای خبری از جمله "احزاب آنلاين" از انتخاب قریب الوقوع یکی از دست اندرکاران ستاد حسن روحانی خبر داده بود.

این طور به نظر می رسد که یک جناح سیاسی کم فعالیت در تلاش است تا با جو سازی رسانه ای و شلوغ کاری در این موضوع بخصوص گزینه مطلوب خود را بر سر زبان ها بی اندازد.

« م ن » که گفته می شود اصالتی مازندرانی ( شهرستان نور ) دارد گویا از دست اندرکاران ستاد انتخاباتی روحانی بوده است،این رسانه ها در تلاشند تا او را به عنوان جانشین اسلامی ارائه دهند.

ناگفته نماند که موضوع بازنشستگی استاندار فعلی مازندران گرچه جدی است اما هنوز نهایی نیست و باید منتظر ماند، اما باید هوشیار بود و مانع آن شویم که سکان هدایت استانداری مازندران در هیاهوی رسانه ای به شخصی تحویل داده شود که صرفا موج رسانه ای او را به مقصود رسانده باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :