آخرین عناوین

سه شنبه 23 مرداد 1397-10:36 کد خبر:62448

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد:

تعطیلی ۴ شناگاه دریای مازندران در سال جاری/ پرچم ۸۴ درصد شناگاه های مازندران زرد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: نه به تعطیلی شناگاه ها و نه به فعالیت آن با روند کنونی اعتقاد داریم اما امسال شاهد تعطیلی چهار شناگاه در استان بودیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی صبح سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت شناگاه های مازندران بابیان اینکه همکاری بین بخشی برای ساماندهی شناگاهها نیازداریم گفت: قرارگرفتن دستگاه های اجرایی در کنار یکدیگر اقدام ارزشمندی است و هرچند تفاهمنامه ها الزام قانونی ندارد زیرا بسیاری از تفاهمنامه ها حالت نمایشی دارد.

وی با اشاره به آلودگی برخی شناگاههای استان تصریح کرد: نه به تعطیلی شناگاه ها و نه به فعالیت آن با روند کنونی اعتقاد داریم اما در مجموع امسال شاهد تعطیلی چهار شناگاه در استان بوده ایم.

ابراهیمی کارنامی با تاکید براینکه مردم حق دارند از محیط زیست سالم بهره مند شوند گفت: امیدواریم تفاهمنامه منعقده بین دستگاه های اجرایی با قوت به کار خود ادامه دهد.

موسوی کارشناس محیط زیست مازندران نیز با عنوان اینکه بیشترین شناگاه های استان در بابلسر و محمودآباد واقع شده است گفت: شهرستان های گلوگاه، نکا و عباس آباد نیز از داشتن شناگاه محروم هستند.

وی اظهار داشت: در سال قبل پنج بار از هر شناگاه و امسال نیز یکبار از هر شناگاه نمونه برداری شده و مهمترین شاخصه زیست محیطی آن است که تجمع فاضلاب و نگهداری حیوانات اهلی و غیراهلی و احشام در شناگاه ممنوع است و سرویس های بهداشتی باید مناسب باشد.

براساس این گزارش،غلامرضا شقاقی ارتقای شاخص های بهداشتی و زیست محیطی در شناگاه ها را مهم دانست و گفت: برای این طرح پرچم های آبی و زرد به عنوان نماد آلودگی و سلامت در شناگاه ها درنظرگرفته شده است.

وی افزود: طبق تقسیم بندی صورت گرفته، کیفیت میکروبی شناگاه ها و فاکتورهای بازرسی در طرح های ارزیابی مدنظر قرار می گیرد و برای نصب پرچم ها، کیفیت میکروبی و فاکتورهای ارزیابی مورد توجه قرار می گیرد.

شقاقی، دسترسی به دوش بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مدیریت زباله و پسماند و غیره را از بیشترین مشکلات موجود در شناگاه ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به فریدونکنار است.

وی با بیان اینکه محمودآباد، بابلسر و نوشهر بیشترین شناگاه ها را در اختیار دارند تصریح کرد: بهترین وضعیت شناگاه ها مربوط به شهرستان بهشهر بوده و وضعیت بهداشتی محیطی آن خوب است.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ادامه داد: ۸۴ درصد شناگاه های مازندران پرچم زرد دارند و هنوز نتوانستند به وضعیت مناسب برسند و تنها چهار درصد دارای پرچم آبی هستند.

وی به چالش های موجود در شناگاه های استان اشاره کرد و عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی شفاف را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید فرهنگ سازی و آموزش های لازم به مردم ارائه شود.

شقاقی نبود زیرساخت های مناسب، صدور مجوز بهره برداری از دستگاه های مختلف، نداشتن آگاهی کافی بهره برداران و نبود فضای فیزیکی مناسب برای مواد غذایی گرم از دیگر مشکلات است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :