آخرین عناوین

دوشنبه 13 فروردين 1397-19:46 کد خبر:52052

ساری یا شکرستان!!

اکثر شهرهای کشور با المان‌های نوروزی آداب و سنن خود را به نمایش می‌گذارند اما جای سؤال است که نمادهای پویانمایی شکرستان و بره ناقلا چه رابطه‌ای با فرهنگ مازندران دارد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از حامی شمال،المان‌هایی که مسافرین، شهر به شهر آن‌ها را باهم قیاس می‌کنند و شهروندان هم هرساله قبل از نوروز منتظر جلوه گری آن‌ها در معابر و میادین می‌باشند، اما امسال شهروندان ساروی که حس مطالبه گری آن‌ها چند سالی است باهمت مدیریت شهری بیدار شده است شاهد ضعیف‌ترین المان‌های نوروزی چند سال اخیر بودند.

شاید عده‌ای نصب و اجرای این المان‌ها که نمادی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری برای مسافرین نوروزی و شهروندان می‌باشد را منوط به تخصیص اعتبارات لازم بدانند، اما این‌طور نیست، اجرای این‌گونه پروژه‌ها بیش از نیاز به تخصیص اعتبار نیازمند خلاقیت و نوآوری است که مسئولین مربوطه در این بخش نمره قبولی را از شهروندان و میهمانان نوروزی دریافت ننمودند.

اکثر شهرهای کشور با بومی‌سازی المان‌های نوروزی فرهنگ، آداب و سنن، فولکلور و... خود را به نمایش می‌گذارند اما برای شهروندان ساروی جای سؤال است که نمادهای پویانمایی شکرستان (میدان امام و میدان شهدا) و بره ناقلا (میدان کارگر) چه رابطه‌ای با فرهنگ مازندران و نوروز این خطه از کشور دارد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :