آخرین عناوین

يکشنبه 24 دی 1396-16:7 کد خبر:49785

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

۴۷۳ نفر براثر تصادف رانندگی در مازندران جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۴۷۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۴۷۳ نفر (۳۵۷مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.

براساس این گزارش، علی عباسی با بیان اینکه در کلیه محورها شاهد کاهش آمار بودیم تصریح کرد: جاده های برون شهری با ۳۲۳ مورد و محور درون شهری با ۱۲۸ نفر و راه روستایی با ۲۲ نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری، میاندرود با ۷۶، بابل  و آمل هر کدام با ۵۷ مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۴ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف ۱۴۳ نفر از افراد عابرین پیاده ، ۱۱۹ نفر سر نشین ، ۱۰۵ نفر راننده ، ۹۹ نفر موتور سوار ، نفر و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در نه ماه امسال، ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :