آخرین عناوین

سه شنبه 21 آذر 1396-16:49 کد خبر:48268

بازار میوه مازندران یلدایی شد/قیمت انواع میوه در بازار

بازار میوه مازندران در آستانه بزرگ‎‌ترین شب سال، یلدایی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در آستانه نزدیک شدن به شب یلدا هستیم که مازندرانی‌ها برای این آیینی ماندگار لحظه‌شماری می‌کنند، چرا که یلدا با آداب و رسوم قدیمی و کهن در مازندران همراه است.

شب یلدا با رنگین کمانی از رنگ‌ها و خوراکی‌های سنتی که میوه‌هایی از جمله هندوانه، ازگیل و انار در حال رسیدن است که حضور هر کدام از این میوه‌ها در سفره شب یلدا برای خود فلسفه‌ای دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران درباره قیمت میوه ، اظهار کرد: در حال حاضر میوه از قیمت مناسبی برخوردار است و مشکلی در زمینه عرضه میوه وجود ندارد.

امیرحسین فخرآوران با اشاره به فراوانی میوه‌هایی از جمله هندوانه، انار و ازگیل در بازار مازندران، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هندوانه کیلویی یک‌هزار و 500 تومان است که تا روزهای پایانی آذر ماه احتمال دارد به کیلویی 2 هزار تومان برسد.

وی ادامه داد:ازگیل نیز به‌صورت سبدی با قیمت حدود 4 هزار تومان و درجه یک با قیمت کیلویی 10 هزار تومان در حال عرضه است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران بیان کرد:قیمت موز 4 هزار تومان، خیار درختی 3 هزار تومان و گوجه گلخانه‌ای حدود 5 هزار تومان است.

فخرآوران گفت:فروشندگان نیز می‌توانند با دریافت سود 20 تا 30 درصدی محصولات را به فروش برسانند که دریافت سود بیشتر تخلف محسوب می‌شوند که البته بحث برخورد و نظارت‌ها نیز به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :